Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Erfarenhet av creditstar

Nån som har creditstar?
Min man har creditstar ett lån som kostar ca 1700kr varje månad lånet är på 40000kr!
Nu ligger det obetalt sedan förra månaden i början skickade dom påminelse men nu har vi inte hört något och då är snart fakturan från denna månaden förfallen!
Ingen påminelse eller något!
Fakturan är alltså inte betald i februari så med denna obetalda faktura blir det två st obetalda!
Har dom redan skickat till KF?
Nån som vet hur dom brukar göra?

Nån som har creditstar?
Min man har creditstar ett lån som kostar ca 1700kr varje månad lånet är på 40000kr!
Nu ligger det obetalt sedan förra månaden i början skickade dom påminelse men nu har vi inte hört något och då är snart fakturan från denna månaden förfallen!
Ingen påminelse eller något!
Fakturan är alltså inte betald i februari så med denna obetalda faktura blir det två st obetalda!
Har dom redan skickat till KF?
Nån som vet hur dom brukar göra?

senast jag hade dem så låg ja en efter hela tiden det var lungt då men dem ringde hela tiden när den andre höll på att gå ut. när den gamle var betalat så var det lungt tills nästa månad. men fick känslan av att dem skickar nog i väg det snabbt om man missar mer än 1 men vet inte till 100

senast jag hade dem så låg ja en efter hela tiden det var lungt då men dem ringde hela tiden när den andre höll på att gå ut. när den gamle var betalat så var det lungt tills nästa månad. men fick känslan av att dem skickar nog i väg det snabbt om man missar mer än 1 men vet inte till 100
Okej för sedan förra månaden har vi inte hört ett smack och nu den 7/2 är nr 2 förfallen får se vad som händer! Men vi har så mycket krediter o lån så att vi börjar ge upp!
Man ångrar sig djupt och det börjar bli övermäktigt!
Vi kommer troligtvis vara skuldsatts hela livet om det inte blir skuldsanering!
Men jag har inte varit spelfri så länge och övriga skulder är också från överkonsumtion men mitt spelande är största boven till skuldsättningen!

Menade 7/3 förstås

Dom ringer,mailar och håller på heeeeela tiden. Men dom är inte snabba med & ta det till inkasso. Det är dom inte.

Dom ringer,mailar och håller på heeeeela tiden. Men dom är inte snabba med & ta det till inkasso. Det är dom inte.
Okej för nu har det varit helt dött en månad trots förfallen faktura och snart ytterligare en!
Bara avvakta o se men då verkar det inte bli inkasso än!

Jag tror jag tog mitt lån hos dom för 4-5 månader sedan och jag ska först nu 5e mars betala på min första avbetalning hos deras inkasso...
Dt som dock också är positivt är att räntorna knappt har ökat. Några tior...

Jag tror jag tog mitt lån hos dom för 4-5 månader sedan och jag ska först nu 5e mars betala på min första avbetalning hos deras inkasso...
Dt som dock också är positivt är att räntorna knappt har ökat. Några tior...
Sett tidigare att dom hotar med att skulden hamnar i missbruksregistret vid obetalda fakturor!
Vet ej om det är bara hot!

Vad är missbruksregistret för något?!

De är riktigt fula fiskar.
Lämnade in dubbel skuld till min skusan med ändrat lånenummer, summa och lånedatum. Dessutom i sitt dotterbolag som inte ens sysslar med lån.
Jag kunde inte släppa det även om en skuld mer eller mindre inte gör någon skillnad i skusan men jag kände mig kränkt. Min handläggare krävde då att få underlag för skulden och då svarade de på två minuter att det var en och samma skuld.
En av dem plockades bort från min skusan. Det innebär att de övriga borgenärerna får lite mer och jag fick ro i själen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp