Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Erfarenhet av creditstar

Ja för om ni får utmätning och sitter med 9.000 var kanske så blir det inte mycket kvar efter hyran och mat. 4000 i leasing tror jag redan nu ni kan glömma tyvärr.
Kolla med borgensman och spärra er båda på spelpaus.
Min man har aldrig spelat och jag är spärrad på spelpaus

Alltså jag har släppt allting 1 gång 2012 eller 2013 - nu tvingade vi min sambo släppa. Med det sagt så har man inte alltid några val eller alternativ. Men tyvärr tror många bara att det är guld och gröna skogar. Man släpper allt sen slipper man tänka på post,räkningar,jaga pengar mm.
Verkligheten är tyvärr än annan. Jag har sagt det förr och säger det igen - anmärkning i 3 år i Sverige är bra mycket värre än att ha typ en prick i brottshistoriken.

Ja, tänkvärt. Det var en liten ögonöppnare för jag försöker håva in pengar men kanske har gett upp lite och slutat tro att det ska kunna lösas enkelt. Min lata sida tänker att jag varit duktig som skiter i spel, ska jag kämpa nu med att betala in flera hundratusen i lån snabbt, det är ju tråkigt och jobbigt. Vill maska iväg från ansvaret egentligen. Så skuldsanering innebär en hårdare prick än en betalanmärkning? :/

Usch ja denna månad hemskt dom
Jagar oss sex obetalda räkningar denna månad men hur sjutton ska man få ihop ekonomin med ca 25 lån varje månad med höga räntor orkar inte lappa ihop skiten längre! Hur vi än gör kan inte alla få sina pengar

Om jag blev snuskigt rik, vilket nog aldrig händer, men av något bolagsbygge eller något.. Skulle jag jaga ner er och ge er på vänner här pengar. :eek: hellre det än ens kompisar in real life som är för upptagna med sitt eget för att hinna prata. Sånt här är viktigt att reflektera kring.
Fattar att du är trött på att inte få ihop allt. Det känns jobbigt när man mentalt kommit fram till att man vill sköta sig men inte kan.

Ja, tänkvärt. Det var en liten ögonöppnare för jag försöker håva in pengar men kanske har gett upp lite och slutat tro att det ska kunna lösas enkelt. Min lata sida tänker att jag varit duktig som skiter i spel, ska jag kämpa nu med att betala in flera hundratusen i lån snabbt, det är ju tråkigt och jobbigt. Vill maska iväg från ansvaret egentligen. Så skuldsanering innebär en hårdare prick än en betalanmärkning? :/

Sen framförallt är det tufft att få skuldsanering, det är långt ifrån en självklarhet.

Sen framförallt är det tufft att få skuldsanering, det är långt ifrån en självklarhet.

Ja, jag fattar bara inte hur man ska få bort alla lån. Tror maken som har tagit fler stora lån har minst 650k och jag 350k minst och då sitter man med 1 miljon+ som ska bort med ca 45 efter skatt på båda... bra uttänkt det här.

Om jag blev snuskigt rik, vilket nog aldrig händer, men av något bolagsbygge eller något.. Skulle jag jaga ner er och ge er på vänner här pengar. :eek: hellre det än ens kompisar in real life som är för upptagna med sitt eget för att hinna prata. Sånt här är viktigt att reflektera kring.
Fattar att du är trött på att inte få ihop allt. Det känns jobbigt när man mentalt kommit fram till att man vill sköta sig men inte kan.
Ja precis! Tänker som du blev jag riktigt rik skulle jag hjälpa många här❤️❤️ Detta forum bättre än verkliga livet här kan man prata av sig få råd o stöd❤️ Känslan att inte kunna göra rätt för sig är hemsk förstår ju att alla vill ha sina pengar! Och min stackars man som jag dragit in i detta! Han stannar än så länge är tacksam för det men känner att allt är mitt fel! Nu dags att tänka framåt har ältat detta länge nu!

Ja, jag fattar bara inte hur man ska få bort alla lån. Tror maken som har tagit fler stora lån har minst 650k och jag 350k minst och då sitter man med 1 miljon+ som ska bort med ca 45 efter skatt på båda... bra uttänkt det här.
Vet inte om jag missat men är det spel för dig också eller bara överkonsumtion?

Ja precis! Tänker som du blev jag riktigt rik skulle jag hjälpa många här❤️❤️ Detta forum bättre än verkliga livet här kan man prata av sig få råd o stöd❤️ Känslan att inte kunna göra rätt för sig är hemsk förstår ju att alla vill ha sina pengar! Och min stackars man som jag dragit in i detta! Han stannar än så länge är tacksam för det men känner att allt är mitt fel! Nu dags att tänka framåt har ältat detta länge nu!

Jo, jag hoppas man blir supermycket bättre på ekonomi efter att ha provat motsatsen.

Inte släppt än frivilligt men blir väl tvungen snart då en del ligger på inkasso och några snart på väg!
Går inte att bara en har utmätning då klarar vi inte övriga lån som min man har och en del står vi båda på!
Bor i hyreslägenhet och har leasingbil! Blir svårt att klara bilen också vid utmätning den kostar 4000kr i månaden!
Vilket skit men vi ska kolla med nån borgensman vi har några att fråga men om dom ställer upp vet man inte

Vad jag inte riktigt förstod när jag släppte mina skulder var att man kan få relativt OK avbetalningsplaner när skulderna väl har nått inkassobolagen. Dock kan det vara svårt att hantera/klara av om man likväl har många olika skulder/lån.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp