Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Elstöd och KF

Tveksamt om en normal villa verkligen förbrukar 20 000 Kwh i södra sverige.
Jag bor i elområde 3, förbrukat ca: 15 000 Kwh under perioden de räknar på. Hade dock vattenburen elvärme från början men bytt till luft/vattenvärmepump och har nog en årsförbrukning på strax under 10 000 Kwh nu.
Då är det en hyfsat otät villa från tidigt 60-tal, lite modernare bör ju dra ännu mindre energi, eller om man kostat på lite fönsterbyten och andra energibesparande åtgärder.

Jag har villa i SE3, 145m2, luftvärmepump som huvudsaklig värmekälla, bytte elbolag nyligen och såg att min beräknade årsförbrukning låg på 9600kwh, också rätt otätt hus.

Ca 389 miljarder i stödåtgärder mellan 2020-2021 så visst haglade det pengar ;) Tycker du att det skjuts och sprängs mindre nu?
Vanliga skattebetalare fick det bättre under de två förra mandatperioderna?
(Vet att politik är off limits, men det var inte jag som började)

Inte så konstigt med dåtidens räntor och inflation, som att jämföra äpplen med päron!
Det är vad jag menar, knappast som att regeringen strösslade med lättnader för de som bär upp ett system där allt färre som jobbar ska finansiera de som inte gör det.

Dummaste jag hört detta året, folk får noll stöd i detta känns de som och lever man med utmätning och har fått tagit utav matpengar o div annat för att klara elen när den är extrem så försvinner denna hjälp för att reda ut sin redan omöjliga situation. Men det kunde man ju räkna ut att all hjälp för att klara de skenande kostnaderna ska tas. Det är ju inget extra man får o gotta sig med precis det är ju en kostnad man haft och fortfarande har som ändå inte hade räckt. Fattar inte hur man kan göra så här

Otydlig med oxå vilka de mäter ut… ”vi kan komma att mäta ut…”
Tycker att de är ju ändå något alla ska få, elstöd, oavsett om man har utmätning, sanering eller försörjningsstöd

Ja det är ju ett stöd alla får för att klara kostnaderna, men tydligen inte vissa. Men ja det är inte förvånande. Bara att hoppas på att man får det utbetalt så man hinner ta ut pengarna innan dem tar dem

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp