Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Elstöd och KF

Otydlig med oxå vilka de mäter ut… ”vi kan komma att mäta ut…”
Tycker att de är ju ändå något alla ska få, elstöd, oavsett om man har utmätning, sanering eller försörjningsstöd
Det är inte automatiserat, så alla får stödet utbetalat. Finns pengarna däremot på ditt konto vid stickprov så kan de utmätas.

Man har ju redan fått behålla pengar för el för uppvärmning vilket är den stora kostnaden för de flesta, får man behålla stödet så får man väl vara tacksam, då har man fått behålla pengar för samma sak 2 gånger.
Satt med en lista häromdagen med det där och gjorde utmätningar med försäkringskassan som mottagare.

Ko
Ja, alltså, har du pengarna på ditt konto när KF kollar det så kan de ju utmätas.
Det förstår jag. Den egentliga frågeställningen handlar om, om elstödet kommer att utmätas direkt ifrån KF. Men enligt dig så kommer alltså alla få elstödet utbetalt?

Ko

Det förstår jag. Den egentliga frågeställningen handlar om, om elstödet kommer att utmätas direkt ifrån KF. Men enligt dig så kommer alltså alla få elstödet utbetalt?
Jag läser bara på KF:s hemsida. "Elstödet fungerar inte som exempelvis överskjutande skatt där skulder hos oss regleras genom maskinell utmätning eller avräkning."

Jag frågade kronofogden om jag skulle få behålla eller betala tillbaka elstödet och fick till svar att elstödet ska gå till mina elkostnader.
jag har inledande skuldsanering

Ca 389 miljarder i stödåtgärder mellan 2020-2021 så visst haglade det pengar ;) Tycker du att det skjuts och sprängs mindre nu?

Förra året så sköts det ihjäl 14 stycken om man räknar januari+februari.

Hittills i år då? 4 stycken med en vecka kvar utav februari.

Så ja det tycker jag nog :)

Förra året så sköts det ihjäl 14 stycken om man räknar januari+februari.

Hittills i år då? 4 stycken med en vecka kvar utav februari.

Så ja det tycker jag nog :)
Kanske skjuts det lika mycket, men de pricksäkra snubbarna har också blivit skjutna så nu är det bara amatörer kvar. :)

Kanske skjuts det lika mycket, men de pricksäkra snubbarna har också blivit skjutna så nu är det bara amatörer kvar. :)
Någon som sköts i Trelleborg avled idag, plötsligt ökar siffran med 20 %.
Det är statistiskt små siffror, och en våldsam vecka är vi ikapp igen.
Att regeringsskifte med strängare kriminalpolitik skulle påverka på denna korta tid, nej, inget genomslag ännu.
Hoppas givetvis på en positiv utveckling, men kommer nog ta ett tag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp