Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Elstöd och KF

Vad pratar du om?

normal energiförbrukning för en villa är ca 20.000 kWh/år.

Bor du då i elområde 4 så räknar du 0,79 kronor x din elförbrukning i kWh under oktober 2021-september 2022

Så antingen har du knappt förbrukat någon el, och då bör du inte ha den tusenlappen heller. Eller så bara återigen passar du på att misskreditera nuvarande regeringen.

Källa : https://www.svk.se/stod-till-elanvandare/elstod-till-privatpersoner/
Tveksamt om en normal villa verkligen förbrukar 20 000 Kwh i södra sverige.
Jag bor i elområde 3, förbrukat ca: 15 000 Kwh under perioden de räknar på. Hade dock vattenburen elvärme från början men bytt till luft/vattenvärmepump och har nog en årsförbrukning på strax under 10 000 Kwh nu.
Då är det en hyfsat otät villa från tidigt 60-tal, lite modernare bör ju dra ännu mindre energi, eller om man kostat på lite fönsterbyten och andra energibesparande åtgärder.

Stackars folk nu, räknade på min mormor som bor i deras villa sedan 60-talet, runt 15.000kr bordet bli, va 1,2 månaders elräkningar för henne. Känner mig pessimist mer och mer men som vanligt löntagare, pensionär så finns inte mkt kvar i detta land snart om det inte vänder.. säga vad ni vill men jag tycker det är svagt. Detta är näst in till att jämföra med naturkatastrofer med krig och covid, vi lever i ett väl utvecklat land med god ekonomi och ändå får vanligt lågt avlönat folk och framförallt våra äldre kalla handen…

Vad pratar du om?

normal energiförbrukning för en villa är ca 20.000 kWh/år.

Bor du då i elområde 4 så räknar du 0,79 kronor x din elförbrukning i kWh under oktober 2021-september 2022

Så antingen har du knappt förbrukat någon el, och då bör du inte ha den tusenlappen heller. Eller så bara återigen passar du på att misskreditera nuvarande regeringen.

Källa : https://www.svk.se/stod-till-elanvandare/elstod-till-privatpersoner/
Det är väl ganska rimligt att misskreditera nuvarande regering i tider som dessa.

Det är väl ganska rimligt att misskreditera nuvarande regering i tider som dessa.

Ja för ersättningarna haglade under gamla regeringen :D Eller just det, var bara skjutningarna och sprängningarna som gjorde det D:

Fk får man på tråden lite då och då när dom ska göra diverse utbetalningar och undrar om det ska utmätas.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp