Vad är källan till siffrorna?Bilen lär väl ryka om jag känner mig själv rätt som är född med motgångar! Dom lär väl inte som jag tolkar det ta min livssituation i beaktande utan ser bara värdet i bilen och inte det stora behovet som behövs av den..
Lite matte.. Läste att ca 3% av alla som är hos kronofogden får utmätningsförrättning, och då är dom flesta såna som har hus/bostadsrätt eller dyra bilar överrepresenterade i dom 3%.. sen kommer jag med min lilla hyresrätt och skruttiga volvo, men hans grejer dom utmäter vi såklart! Min volvo som är värd 1.7% av min totala skuld..
Kan säga att livet är 100% över om bilen tas..
Jag tycker man ska vara försiktig med att utlova saker man inte råder över.Polisen kommer se att du har skulder hos kronofogden vid en poliskontroll, men bilens skick/värde kommer göra att den inte kommer utmätas på plats. Fogden tar i regel inga bilar värda mindre än 50k.
Måhända, men det finns nog inga garantier ändå gissar jag.Jag var nere hos skuldrådgivaren i sommras och hon sa att man få äga en bil som kostar max 35000 eller värd 35000
Mvh
Så tråkigt att höra men undrar vad man ska lita på egentligen, jag tänker även om har skulder så måste man ha bil för att kunna handla och ta sig till jobbetMåhända, men det finns nog inga garantier ändå gissar jag.
Min skuldrådgivare sa t.ex att min boendekostnad inte var något konstigt och ändå var det vad jag föll på när det kom till skuldsanering.
När det kommer till skuldsaneringsansökan så verkar mycket bero på vilken handläggare man får.Så tråkigt att höra men undrar vad man ska lita på egentligen, jag tänker även om har skulder så måste man ha bil för att kunna handla och ta sig till jobbet
Om den behövs till jobbet typJag var nere hos skuldrådgivaren i sommras och hon sa att man få äga en bil som kostar max 35000 eller värd 35000
Mvh
För att kunna transportera barn till och från skola är väl också en giltlig anledning? (annars lär man väl kunna överklaga med barnkonventionen i åtanke)Om den behövs till jobbet typ
Som jag har förstått det så är det inte en giltig anledning om man inte behöver den för att barnen har speciella behov typ..För att kunna transportera barn till och från skola är väl också en giltlig anledning? (annars lär man väl kunna överklaga med barnkonventionen i åtanke)