Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Det som jag varit såå orolig för kommer nu ske (utmätningsförrättning)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Man får lov att äga en bil som skuldsatt. Så det är en stor chans att du får behålla den.

Bilen lär väl ryka om jag känner mig själv rätt som är född med motgångar! Dom lär väl inte som jag tolkar det ta min livssituation i beaktande utan ser bara värdet i bilen och inte det stora behovet som behövs av den..

Lite matte.. Läste att ca 3% av alla som är hos kronofogden får utmätningsförrättning, och då är dom flesta såna som har hus/bostadsrätt eller dyra bilar överrepresenterade i dom 3%.. sen kommer jag med min lilla hyresrätt och skruttiga volvo, men hans grejer dom utmäter vi såklart! Min volvo som är värd 1.7% av min totala skuld..

Kan säga att livet är 100% över om bilen tas..
Vad är källan till siffrorna?

Och resonemanget att hög skuldsättning skulle hindra utmätning skulle leda till ett incitament att öka sin skuldsättning om man är på väg till Kronofogden.

Polisen kommer se att du har skulder hos kronofogden vid en poliskontroll, men bilens skick/värde kommer göra att den inte kommer utmätas på plats. Fogden tar i regel inga bilar värda mindre än 50k.
Jag tycker man ska vara försiktig med att utlova saker man inte råder över.

Jag var nere hos skuldrådgivaren i sommras och hon sa att man få äga en bil som kostar max 35000 eller värd 35000
Mvh

Jag var nere hos skuldrådgivaren i sommras och hon sa att man få äga en bil som kostar max 35000 eller värd 35000
Mvh
Måhända, men det finns nog inga garantier ändå gissar jag.
Min skuldrådgivare sa t.ex att min boendekostnad inte var något konstigt och ändå var det vad jag föll på när det kom till skuldsanering.

Måhända, men det finns nog inga garantier ändå gissar jag.
Min skuldrådgivare sa t.ex att min boendekostnad inte var något konstigt och ändå var det vad jag föll på när det kom till skuldsanering.
Så tråkigt att höra men undrar vad man ska lita på egentligen, jag tänker även om har skulder så måste man ha bil för att kunna handla och ta sig till jobbet

Så tråkigt att höra men undrar vad man ska lita på egentligen, jag tänker även om har skulder så måste man ha bil för att kunna handla och ta sig till jobbet
När det kommer till skuldsaneringsansökan så verkar mycket bero på vilken handläggare man får.
Bara för att min handläggare nekade min ansökan betyder det inte att en annan hade godkänt den.
Det är ett problem och enda sättet att hantera det på är att överklaga och/eller söka igen.

Om den behövs till jobbet typ
För att kunna transportera barn till och från skola är väl också en giltlig anledning? (annars lär man väl kunna överklaga med barnkonventionen i åtanke)

För att kunna transportera barn till och från skola är väl också en giltlig anledning? (annars lär man väl kunna överklaga med barnkonventionen i åtanke)
Som jag har förstått det så är det inte en giltig anledning om man inte behöver den för att barnen har speciella behov typ..
Men känns lite som att det inte finns någon generell riktlinje utan att det hänger lite på personen på KFM som gör utredningen.
Jag har en bil värd kanske 25, behöver inte bil till jobbet. Men enligt tillgångsutredningen så ”saknas utmätningsbart värde”
Var inte heller några problem att få behålla bilen när utredningen för skuldsanering gjordes..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp