Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Det som jag varit såå orolig för kommer nu ske (utmätningsförrättning)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag skrev ju vilket brott. ”Oredlighet mot borgenär”. Du borde kolla upp det.

Alltså alla här på forumet som "gömmer" pengar innan löneutmätning alltså menar du begår detta brott. Lycka till att bevisa detta

Jag skriver här för att jag känner att jag behöver råd, tips, medmänsklighet, och nån att bolla funderingar kring.. och då menar jag seriösa råd så snälla sluta skriv
Du har fått ett råd. Vattentätt dessutom...skriv revers om du är orolig.

Alltså alla här på forumet som "gömmer" pengar innan löneutmätning alltså menar du begår detta brott. Lycka till att bevisa detta
Det är svårare att bevisa att någon gömmer pengar.
Men om du plötsligt säljer en bil som är värd X för avsevärt mycket mindre än X så är det lättare att bevisa.

Det är svårare att bevisa att någon gömmer pengar.
Men om du plötsligt säljer en bil som är värd X för avsevärt mycket mindre än X så är det lättare att bevisa.
Hur? Värdet är ALLTID en uppskattning eller hur. En bil med några 2 or på besiktningen kanske jag tror är värd 1000 kr. Ska du bli straffad för att du inte har kunskap om ett föremåls värde menar du?

Hur? Värdet är ALLTID en uppskattning eller hur. En bil med några 2 or på besiktningen kanske jag tror är värd 1000 kr. Ska du bli straffad för att du inte har kunskap om ett föremåls värde menar du?
Det spelar ingen roll vad varken du eller jag tror.
Faktum är att det är ett lagbrott att göra sig av med egendom för att försvåra.
Och med dagens möjligheter försvinner bilen vid första stopp av polis. Och då om något kan man ju påvisa att brott begåtts.

Oavsett vad, så behöver man bil får man ha bil upp till ett visst värde.
Är bilen värd mer än detta värdet så bör man sälja den själv och köpa en billigare bil innan utmätning drar igång för att förhindra att man står utan bil.

Ha ha..nu är du ute och cyklar. Bilen kan tas om en familjemedlem kör den..ja. annars inte en chans. Eller om någon som är folkbokförd på samma adress eller har tillgång till bilen på annat sätt, annars no way. Allt annat du säger är patetiskt...att man bör sälja innan utmätning...ja du sa ju nyss att detta var brottsligt så vad menar du? Skulle jag enligt dig sälja bilen billigare än vad Allmighty KF tycker så blir jag straffad?

Ha ha..nu är du ute och cyklar. Bilen kan tas om en familjemedlem kör den..ja. annars inte en chans. Eller om någon som är folkbokförd på samma adress eller har tillgång till bilen på annat sätt, annars no way. Allt annat du säger är patetiskt...att man bör sälja innan utmätning...ja du sa ju nyss att detta var brottsligt så vad menar du? Skulle jag enligt dig sälja bilen billigare än vad Allmighty KF tycker så blir jag straffad?
Sälja till marknadsvärde…

Vad är marknadsvärde? Blocket? Kvd? Min egen uppfattning, hotande bilar? Hur långt tillbaka? 1 vecka? 2 veckor? Eller 4 veckor?

Bilar finns inte på någon börs så det finns egentligen inget marknadsvärde. Allt avgörs vad S o K kommer överens om

Vad är marknadsvärde? Blocket? Kvd? Min egen uppfattning, hotande bilar? Hur långt tillbaka? 1 vecka? 2 veckor? Eller 4 veckor?
Problemet med ditt förslag är att du fortfarande kommer bruka bilen.

"Ja, vi kan utmäta bilen om du har lånat ut den och fastän den är registrerad på dig. Vi gör en bedömning av vem bilen tillhör. Uppgift om registrerad ägare är inget bevis på vem som äger den. Att personen du har lånat ut den till har den är ofta tillräckligt för att vi ska anse att bilen tillhör den personen."

Du behöver verkligen ta dig en funderar på vad du skriver och kolla upp fakta innan du yttrar dig i frågar du bevisligen inte har någon koll alls på.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp