Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Det som jag varit såå orolig för kommer nu ske (utmätningsförrättning)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Som jag har förstått det så är det inte en giltig anledning om man inte behöver den för att barnen har speciella behov typ..
Men känns lite som att det inte finns någon generell riktlinje utan att det hänger lite på personen på KFM som gör utredningen.
Jag har en bil värd kanske 25, behöver inte bil till jobbet. Men enligt tillgångsutredningen så ”saknas utmätningsbart värde”
Var inte heller några problem att få behålla bilen när utredningen för skuldsanering gjordes..

Som regel finns det inte resurser att åka och leta alla bilar man skulle önska.

Som jag har förstått det så är det inte en giltig anledning om man inte behöver den för att barnen har speciella behov typ..
Men känns lite som att det inte finns någon generell riktlinje utan att det hänger lite på personen på KFM som gör utredningen.
Jag har en bil värd kanske 25, behöver inte bil till jobbet. Men enligt tillgångsutredningen så ”saknas utmätningsbart värde”
Var inte heller några problem att få behålla bilen när utredningen för skuldsanering gjordes..
Kostnaden för förvaring av bilar skiljer sig också åt i landet, har betydelse för vad d förväntade överskottet blir.

Nu är stunden snart kommen... känns som hjärtat hoppar ur bröstet på mig.. tack för era svar.. känner sån stor oro så de är sjukt! Jag hoppas att dom har nån förståelse för min situation kring barnen men som jag tolkar vissa här så handlar det bara om ifall man behöver bilen till och från jobbet som gör att man får behålla den.. jag har 4.7km till jobbet och jobbar bara nätter..

Har besiktat bilen och fått några mindre fel som kan behöva åtgärdas samt kollat upp vad den stora servicen som behöver göras kommer kosta.. fick en offert från Mekonomen och den slutade på 19300kr! Inga pengar jag har eller har tänkt lägga på bilen själv men om nu kronofogden ska värdera den så lär dom väl ha den summan i beaktande? Rent värdemässigt..?

Önska man kunde vakna upp från denna mardröm

Sälj bilen till någon vän för 100 kr. Visst, summan väcker frågor men du gör precis vad du vill med dina tillgångar och inget någon kan säga ngt om. På så sätt har du fixat att ha kvar bilen. KF kan hävda att det är ett skenköp men de kommer inte långt med detta då..1. Dina tillgångar och du gör vad du vill, du kan ju t o m skrota bilen om du nu skulle vilja det. Personen du sålt bilen är inte du och KF kan inte göra ngt.

Sälj bilen till någon vän för 100 kr. Visst, summan väcker frågor men du gör precis vad du vill med dina tillgångar och inget någon kan säga ngt om. På så sätt har du fixat att ha kvar bilen. KF kan hävda att det är ett skenköp men de kommer inte långt med detta då..1. Dina tillgångar och du gör vad du vill, du kan ju t o m skrota bilen om du nu skulle vilja det. Personen du sålt bilen är inte du och KF kan inte göra ngt.
Bra att tipsa någon att begå brott.
Oredlighet mot borgenär heter det.

Bra att tipsa någon att begå brott.
Oredlighet mot borgenär heter det.
Berätta viket brott? Om jag äger en klocka värd 10000 och säljer den för 100 kr. Har jag då begått ett brott? Om Åhléns säljer en parfym för 200 som kostar 2000...är det ett brott? Du vet ju inte vad du pratar om

Berätta viket brott? Om jag äger en klocka värd 10000 och säljer den för 100 kr. Har jag då begått ett brott? Om Åhléns säljer en parfym för 200 som kostar 2000...är det ett brott? Du vet ju inte vad du pratar om
Jag skriver här för att jag känner att jag behöver råd, tips, medmänsklighet, och nån att bolla funderingar kring.. och då menar jag seriösa råd så snälla sluta skriv

Kapitel 11 i brottsbalken kan vara något att läsa ikväll.

Jag skrev ju vilket brott. ”Oredlighet mot borgenär”. Du borde kolla upp det.

Gäller inte här. Bilen troligen inte pantsatt. Men om du är så orolig...upprätta inbördes revers på 30 000 med löptid 30 år amorteringsfri.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp