Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Det som jag varit såå orolig för kommer nu ske (utmätningsförrättning)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vad är marknadsvärde? Blocket? Kvd? Min egen uppfattning, hotande bilar? Hur långt tillbaka? 1 vecka? 2 veckor? Eller 4 veckor?
Om Vi säger att Du äger en Volvo V70 och skall sälja den, hur gör Du då för att bedöma bilens värde?

Bilar finns inte på någon börs så det finns egentligen inget marknadsvärde. Allt avgörs vad S o K kommer överens om
Du har fel.

Det finns flertalet sätt att bedömma marknadsvärde för bilar. Precis som för hus.

Man nyttjar sig av t.ex blocket och får där ut ett spann på vad värdet för fordonet är.
Funkar inte det för att det är en exotisk bil som inte säljs ofta så vänder man sig till experter på just dessa fordonen.
Det är inte bara KFM som nyttjar sådana tjänster.

Häng nu inte upp dig på att det står tjänstebil, det handlar om att det finns seriösa aktörer som bedömmer värdet och att det görs inte enbart för utmätningar.

Helt fel. Detta är ett uppskattat värde, alltså inte ett marknadsvärde som ex en fastighet. Oavsett så är det INTE ngt brott att sälja under marknadspris. Det du säger innan..ja det stämmer. Men hur stor är risken i detta? Kanske 0. 01%. Sluta nu att uttala dig om saker du inte har en aning om

Helt fel. Detta är ett uppskattat värde, alltså inte ett marknadsvärde som ex en fastighet. Oavsett så är det INTE ngt brott att sälja under marknadspris. Det du säger innan..ja det stämmer. Men hur stor är risken i detta? Kanske 0. 01%. Sluta nu att uttala dig om saker du inte har en aning om
Så du anser att fastigheters marknadsvärde är lättare att säkerställa än ett fordons?
Det handlar inte om att veta exakt på öret hur mycket något är värt.

Du får absolut sälja till vilket pris du vill. Men att göra som du föreslår, sälja för 100:- till en bekant eller släkting för att undanhålla är ganska genomskinligt om du fortsätter nyttja fordonet.
Fast då lär ju fordonet å andra sidan utmätas ändå, och det gagnar dig mer att sälja till rätt pris.

Eftersom att det jag uttrycker är fakta och inte åsikter så tänker jag inte sluta yttra mig när personer som du kommer hit och sprider felaktigheter :)

Gäller inte här. Bilen troligen inte pantsatt. Men om du är så orolig...upprätta inbördes revers på 30 000 med löptid 30 år amorteringsfri.
Du har ingen koll uppenbarligen.
Det är oredlighet mot borgenär.

Ge inte tips som du inte vet följden av.

Nåja. Det verkar som någon fått för sig att tipset är jättebra.
Övriga tycker olika, det är nog bäst att stänga här innan okvädesorden åker allt för högt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp