Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Jag ska byta jobb om 2 dagar. 1:a januari.

Har en fråga, i och med att jag jobbade med hjärtstartare så fick jag en sådan (hjärtstartare) gratis utav min arbetsgivare.

Nypris på den är 20 000:-

Har således en fråga. Tror ni att man kan gå till en pantbank med en ny, oanvänd hjärtstartare? Tror ni en pantbank tar emot dessa?
Dom lär väl tro du snott den.
Jag skulle tro att dom tar emot den om du kan visa att den inte är stöldgods, men du kommer få ruskigt dåligt betalt för den.

Dom lär väl tro du snott den.
Jag skulle tro att dom tar emot den om du kan visa att den inte är stöldgods, men du kommer få ruskigt dåligt betalt för den.

Mitt företags logga står ju på hjärtstartaren och jag har ju visitkort och dylikt som visar att jag jobbar på företaget i fråga, är med på hemsidan och dylikt.
Men som du säger kan inte tänka mig jag får mer än 50% utav dessa värde för den, om ens det...kanske 30%.

Mitt företags logga står ju på hjärtstartaren och jag har ju visitkort och dylikt som visar att jag jobbar på företaget i fråga, är med på hemsidan och dylikt.
Men som du säger kan inte tänka mig jag får mer än 50% utav dessa värde för den, om ens det...kanske 30%.
Tror inte dom tar emot den….

Jag tror Tradera är bästa alternativet. Så länge du kan bevisa ägarskap och nypris så budar folk hem allt möjligt.

Annars kanske du kan testa maila ut till massa gym, sportarenor, badhus, byggföretag, skolor, vårdcentraler, flygplatser, event (tänk typ: Sweden rock, Way out west, Summerburst, Bråvalla, Peace & Love) etc och säga att du har en ny hjärtstartare värd 20.000 med bevis på att du äger den som du inte har något nytta av men är behov av pengar om dom vill ha den för 10 så kanske någon nappar.

Senast ändrad:
Hittade en enda hjärtstartare på blocket.
Nån tusenlapp kanske dom ger, hög risk för dem

Jag ska byta jobb om 2 dagar. 1:a januari.

Har en fråga, i och med att jag jobbade med hjärtstartare så fick jag en sådan (hjärtstartare) gratis utav min arbetsgivare.

Nypris på den är 20 000:-

Har således en fråga. Tror ni att man kan gå till en pantbank med en ny, oanvänd hjärtstartare? Tror ni en pantbank tar emot dessa?

Mina föräldrar är intresserad av att köpa en hjärtstartare, om du ändå tänkt att slumpa bort den.

Mina föräldrar är intresserad av att köpa en hjärtstartare, om du ändå tänkt att slumpa bort den.

Livsviktig investering. Vi har 6.000 hjärtstopp - 90% utav dessa människor dör. Hade vi haft fler hjärtstartare hade vi räddat säkert långt över hälften.

I Danmark där man har fler hjärtstartare i samhället räddar man 30-35%....

Nå ja, inte det som du frågade om vill bara tillägga att dina föräldrar resonerar klokt :D

Tänk hur mycket vi pratar om trafiksäkerhet fast det dör "bara" 100 personer per år - medan det utav plötsligt hjärtstopp dör 5.000 utan att vi vidtar större åtgärder..

En annan bra sak vore obligatorisk HLR med hjärtstartare i samtliga skolor (något man också har i Danmark)

Livsviktig investering. Vi har 6.000 hjärtstopp - 90% utav dessa människor dör. Hade vi haft fler hjärtstartare hade vi räddat säkert långt över hälften.

I Danmark där man har fler hjärtstartare i samhället räddar man 30-35%....

Nå ja, inte det som du frågade om vill bara tillägga att dina föräldrar resonerar klokt :D

Tänk hur mycket vi pratar om trafiksäkerhet fast det dör "bara" 100 personer per år - medan det utav plötsligt hjärtstopp dör 5.000 utan att vi vidtar större åtgärder..

En annan bra sak vore obligatorisk HLR med hjärtstartare i samtliga skolor (något man också har i Danmark)
Instämmer helt! Så om du vill sälja den hör av dig. :)

Skickade ett PM till dig! Tänkte slipper vi kapa forumet åt dom andra haha. Men detta med hjärtstartare är verkligen en livsviktig investering.

Ni som bor i en hyresrätt, bostadsrätt eller samfällighet/vägförening.

Ligg på styrelsen i er förening eller en förvaltare att investera i en hjärtstartare för som sagt alla tror det händer inte mig eller mina nära och kära men vi har som sagt 6000 hjärtstopp.

Efter att ha jobbat med detta några år har man förstått att alla drabbas ung som gammal och jag vet inte hur många samtal jag haft med tacksamma kunder där jag bidragit till att rädda ett liv.

För 15-20 papp liksom räddar ni ett liv, slår ni ut det på 50-100 lägenheter är det någon ynka hundring ber bostad.

1.3 miljoner svenskar tar antidepp, om vi plockar bort barn och ungdomar som bör vara förhållandevis undantagna i statistiken så är det ju för fan var sjätte svensk som tar antidepp.

Hårresande.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp