Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Tveksamt att de följde trafikförordningen kapitel 11.
Rolig grej trotts eventuell tjänstefel :)

Det skulle heta ngt annat i papperna antar jag. Stopp pga trodde bilen var lastad med kärnvapen. Eller så.

Skrämmande.

Hälften utav dessa borda läggas ner och andra borde man slå ihop.
Några av de största är Polismyndigheten, Försvarsmakten och Kriminalvården, närmare säkert 100 000 av dessa, samma åsikt där?

Att offentlig finansierad verksamhet ska fungera och vara kostnadseffektiv ställer sig nog de flesta bakom.

GW sa något i stil med: Det accepteras en för stor variation i kompetens och prestation, på ett sätt som det aldrig hade gjorts inom det privata.

Den är jag den första att skriva under på...

Samma åsikt där. Men kanske inte dom jag primärt syftar på utan snarare typ Alkoholsortimentsnämnden eller Centrala Djurförsöksetiska Nämnden kan ju inte ha många anställda men kosta en hel del.

Jag skulle inte se några större bekymmer med att slå ihop kriminalvården med polismyndigheten och domstolsverket. Man kan ju effektivisera det duktigt. Dessutom om du slog ihop alla dessa till en rättsmyndighet får du ner andelen byråkrater och högavlönade chefer så att du istället kan satsa dessa pengarna på fler poliser, åklagare, tulltjänstemän och dylikt. En generaldirektör tjänar 200 000 typ i månaden och många andra mellanchefer ligger nog inte allt för långt därifrån. Hur många poliser kan man ha för 200.000? Åtminstone 5-6 stycken? Hur många chefer finns det sedan under alla dessa liksom...

Du kan ha 5-6 myndigheter. Kulturdepartementet, Klimat- och näringslivsdepartementet och ett par andra hade jag avyttrat omgående.

2005 hade vi liksom nästan 600 myndigheter nu har vi 360 så det går åt rätt håll men tycker det är helt absurt att ha 360 myndigheter & om samhället fungerar utmärkt när vi gjorde oss av med 300 myndigheter så kan man nog kapa ett par till.

Senast ändrad:
Samma åsikt där. Men kanske inte dom jag primärt syftar på utan snarare typ Alkoholsortimentsnämnden eller Centrala Djurförsöksetiska Nämnden kan ju inte ha många anställda men kosta en hel del.

Jag skulle inte se några större bekymmer med att slå ihop kriminalvården med polismyndigheten och domstolsverket. Man kan ju effektivisera det duktigt. Dessutom om du slog ihop alla dessa till en rättsmyndighet får du ner andelen byråkrater och högavlönade chefer så att du istället kan satsa dessa pengarna på fler poliser, åklagare, tulltjänstemän och dylikt. En generaldirektör tjänar 200 000 typ i månaden och många andra mellanchefer ligger nog inte allt för långt därifrån. Hur många poliser kan man ha för 200.000? Åtminstone 5-6 stycken? Hur många chefer finns det sedan under alla dessa liksom...

Du kan ha 5-6 myndigheter. Kulturdepartementet, Klimat- och näringslivsdepartementet och ett par andra hade jag avyttrat omgående.

2005 hade vi liksom nästan 600 myndigheter nu har vi 360 så det går åt rätt håll men tycker det är helt absurt att ha 360 myndigheter & om samhället fungerar utmärkt när vi gjorde oss av med 300 myndigheter så kan man nog kapa ett par till.
Polismyndigheten gick från 21 enskilda myndigheter till en, man hade hoppats på den effekt du talar om, utfallet blev snarare tvärtom.

Kronfogden gick från ett antal, (8-10? Jag vet inte hur många det var) till en. 2006 tror jag det var. Ingen aning om vad resultatet blev.

Skulle nog bli mkt bättre om Vi privatiserar alla myndigheter och gör dom till vinstdrivande företag…

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp