- Meddelanden
- 22 633
- Mottagna reaktioner
- 16 056
- Poäng
- 10 747
Jag har ju jobbat hemifrån 2 år. Med inga undantag. Då blir ju delen med VAB ännu jobbigare haha. Men som sagt har inte plockat ut några dagar längre.
När du är i vårdnadstvist så behöver du en jurist. Nej, jag vet inte om kostnaden kan räknas in, men allt får justeras i efterhand då.Vilken jurist?
Det går väl driva själv om man vill. Vad har det med omprövningen att göra?När du är i vårdnadstvist så behöver du en jurist.
Fler förslag: https://www.cafe.se/5-satt-att-hamnas-pa-telefonforsaljare/Jag har kört klickstrategin tidigare, nu ber jag dom vänta och lägger bort telefonen, så går det en massa tid som dom inte kan ringa o scamma andra ..
Utgångspunkten för mig är att behandla andra människor med respekt. Majoriteten av de telefonförsäljare som ringt till mig har dock inte respekterat och accepterat mitt nej, dvs. att jag inte är intresserad. Istället har telefonförsäljaren som regel fortsatt med sitt säljsnack. Har därför lite svårt att förstå ditt resonemang i dessa nämnda situationer. Självfallet om de accepterar och respekterar mitt nej finns det ingen anledning att behandla telefonförsäljaren illa.Sådana scammers tycker jag inte att man ska behandla med respekt men övriga är ju precis anställda som oss andra.
Många är väldigt unga och det är deras första jobb, om man kan behandla en busschaufför, polis, sjuksköterska eller för den delen en kronofogde med respekt då kan man göra det med säljare (telefon) också. Det är bättre att dom gör det en ägnar sig åt brott och bus.
Fk är en liten historia i sig, blir aldrig helt klok på dem även om jag ändå tycker de är rätt smidiga.
Det som kanske krockar lite är att det är olika regler för olika saker
Ska jag vabba, ska jag skriva all arbetad tid på det dygn jag började vabba även om det är över dygnet.
Lite beroende på vem på fk som bedömer så får jag utbetalt för jour eller inte.
Ska jag däremot vara sjukskriven kan jag inte skriva all tid på första dygnet utan ska skriva båda dygnen. Jouren räknas inte in.
Vid ansökan om bostadsbidrag räknas CSN, jour osv in.
Vid ansökan om att få sjukpenning, räknas inte CSN eller jour in.
Min inkomst Vid dem, beror lite på avdelning och syfte
Tveksamt, men det är väl bara lägga ut och sälja på blocket?Jag ska byta jobb om 2 dagar. 1:a januari.
Har en fråga, i och med att jag jobbade med hjärtstartare så fick jag en sådan (hjärtstartare) gratis utav min arbetsgivare.
Nypris på den är 20 000:-
Har således en fråga. Tror ni att man kan gå till en pantbank med en ny, oanvänd hjärtstartare? Tror ni en pantbank tar emot dessa?