Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Jag förstår förvirringen. Men Nortvolt kanske är en ledtråd till Skellefteå el "Skelläfte" som vi säger här.
Lite kanske. Det är ni som mer än gärna lägger till "Jo men du" dom inledande på var och varannan mening? De gånger man haft anledning att prata med kollegor där har det varit det bestående minnet.

Lite kanske. Det är ni som mer än gärna lägger till "Jo men du" dom inledande på var och varannan mening? De gånger man haft anledning att prata med kollegor där har det varit det bestående minnet.
Jo men visst...He jer nog inte omöjligt att det kunn va sä..
Sen har vi ju det klassiska då man svarar: Shhhup

Hört att flera orter behövt ordna större/fler förråd och uppställningsplatser..

En ny lag låter nu Försäkringskassan jämföra vab-ansökningar med arbetstider från arbetsgivaren för att komma åt fusk.

Men Svenskt Näringsliv riktar skarp kritik mot lagen och anser att den kommer att skapa extra arbetsuppgifter.

– Det är väldigt olyckligt att man lägger ytterligare börda på företagen, säger Catharina Bäck, socialförsäkringsexpert Svenskt Näringsliv.

Varje år betalar Försäkringskassan ut cirka 10 miljarder kronor i ersättning för vård av barn (vab). Ungefär 800 miljoner kronor av dem förloras på att föräldrar medvetet felaktigt rapporterar in vab.

– Det vanligaste är att man begär ersättning för vab trots att man har jobbat och då får man dubbelersättning, säger Alexandra Wallin, försäkringsdirektör på Försäkringskassan.

En ny lag låter nu Försäkringskassan jämföra vab-ansökningar med arbetstider från arbetsgivaren för att komma åt fusk.

Men Svenskt Näringsliv riktar skarp kritik mot lagen och anser att den kommer att skapa extra arbetsuppgifter.

– Det är väldigt olyckligt att man lägger ytterligare börda på företagen, säger Catharina Bäck, socialförsäkringsexpert Svenskt Näringsliv.

Varje år betalar Försäkringskassan ut cirka 10 miljarder kronor i ersättning för vård av barn (vab). Ungefär 800 miljoner kronor av dem förloras på att föräldrar medvetet felaktigt rapporterar in vab.

– Det vanligaste är att man begär ersättning för vab trots att man har jobbat och då får man dubbelersättning, säger Alexandra Wallin, försäkringsdirektör på Försäkringskassan.

Och sen betalar dom inte återkraven pga dom tycker det är fel och vips sitter dom med restförda skulder. Färdiga för indrivning.

Är det inte hårda återbetalningskrav också?
Du ska ju fuskat ganska hårt för det ska bli ett problem. Har säkert något fel på någon timme för mig men kan likväl att jag fått för lite.

fattar dock inte hur VAB funkar, förra månaden hade jag 16h över två dagar denna månad hade jag 20h fördelat över 3dagar.

Det resulterade i samma peng på kronan. Om någon kan förklara det vore grymt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp