Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Intressant för övrigt.

Vi hade en pandemi med miljoner döda.
Vi hade en situation där världen stod/står på randen till ett världskrig.
Vi har haft en finanskris.

Men ändå var idag den blodigaste dag på Köpenhamns börs senaste 20 år.

Allt på grund av en rapport där nästa generations fetmapreparat Cagrisema bidrog till viktminskningar på i snitt 22,7% i en stor fas 3-studie. Det var lägre än de 25% som bolaget hade förväntat sig.

Två procent som kostade dom 1000 miljarder, alltså en biljon och den danska börsen ännu mer.
Små marginaler ibland.
Covid var en ren scam.

Covid var en ren scam.

Jag säger inte emot dig.

Eller jag vet inte var jag ska stå i frågan, jag vet ju folk som dog. Som förmodligen inte hade dött annars.

Finns väl statistik som säger att det dog i princip lika många som ett vanligt år.

Vet inte om Dagens Medicin ägnar sig åt konspirationsteorier. Ställer mig frågande till detta.

Intressant att Sverige var enda landet som hade mer eller mindre buisnes as usual medan andra länder hade masker och stängde ner allt. Ändå dog det 3% mer i Sverige än vad det brukar göra ett vanligt år. Vilket lika väl kan ses som vara inom felmarginalen.

Vet inte om Dagens Medicin ägnar sig åt konspirationsteorier. Ställer mig frågande till detta.

Intressant att Sverige var enda landet som hade mer eller mindre buisnes as usual medan andra länder hade masker och stängde ner allt. Ändå dog det 3% mer i Sverige än vad det brukar göra ett vanligt år. Vilket lika väl kan ses som vara inom felmarginalen.

Stod det artikeln att det är inom felmarginalen eller är det din bedömning?

Stod det artikeln att det är inom felmarginalen eller är det din bedömning?

Indirekt. Även om 3% överdödlighet låter mycket kan det ju bero på en mängd saker vilket står i artikeln. Förslagsvis kan du nästa gång läsa den.

Enligt Modig är överdödlighet ett användbart men ”grovt” mått. För att dra mer långtgående slutsatser krävs, anser hon, betydligt mer data och en noggrannare analys – inte minst vid jämförelser länder emellan.

Markku Peltonen, professor i epidemiologi vid Institutet för hälsa och välfärd, Finlands motsvarighet till Folkhälsomyndigheten, är inne på samma linje.

– Det är ett komplext mått som innefattar allt, och som inte är helt lätt att tolka. Så man måste vara försiktig, säger han.

Han har själv fördjupat analysen genom att göra så kallade åldersstandardiserade beräkningar av överdödligheten i de nordiska länderna. Det innebär att hänsyn tas till befolkningsstrukturer för att utesluta förändringar som beror på åldrande befolkningar.

Indirekt. Även om 3% överdödlighet låter mycket kan det ju bero på en mängd saker vilket står i artikeln. Förslagsvis kan du nästa gång läsa den.

Enligt Modig är överdödlighet ett användbart men ”grovt” mått. För att dra mer långtgående slutsatser krävs, anser hon, betydligt mer data och en noggrannare analys – inte minst vid jämförelser länder emellan.

Markku Peltonen, professor i epidemiologi vid Institutet för hälsa och välfärd, Finlands motsvarighet till Folkhälsomyndigheten, är inne på samma linje.

– Det är ett komplext mått som innefattar allt, och som inte är helt lätt att tolka. Så man måste vara försiktig, säger han.

Han har själv fördjupat analysen genom att göra så kallade åldersstandardiserade beräkningar av överdödligheten i de nordiska länderna. Det innebär att hänsyn tas till befolkningsstrukturer för att utesluta förändringar som beror på åldrande befolkningar.
Blev långt svar på enkel fråga där.
Stod med inte i artikeln förstår jag det som. Räcker för mig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp