Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Sambon funderar på att leasa en billig bil men ett frågetecken har dykt upp.

Vi har försökt googla oss till vad man kan förvänta sig för leveranstid.
Vissa bilar finns redan på plats har jag sett men
Väljer du ett standard utförande (enklast färg och inga extra tillbehör) och bilhandlare är stor så BORDE du få bilen snabbt.

Dock är ju bland annat Volvo drabbade av halvledare brist med längre lev tid som följd bland annat.

Har de en bil färdigbyggd på lager borde ju ju max få vänta en vecka på den.

Känns fan verkligen i luften som att hösten står bakom hörnet. Helvete. Får alltid höstdepression :D

Det kan jag hålla med om, men snart är jobbet i full gång igen så hinner man inte fundera på så mycket sådant.

Jag har bara lyssnat på ett halvt öra om det här eländet i Afghanistan.. Men jag är ganska säker på att det var i förrgår man pratade om att det var någon månad eller 2 bort innan Kabul skulle falla, enligt de underrättelser man hade.
De bedömare som jobbar med sånt där verkar inte riktigt hängt med i takten därborta...

Jag har bara lyssnat på ett halvt öra om det här eländet i Afghanistan.. Men jag är ganska säker på att det var i förrgår man pratade om att det var någon månad eller 2 bort innan Kabul skulle falla, enligt de underrättelser man hade.
De bedömare som jobbar med sånt där verkar inte riktigt hängt med i takten därborta...

Nä, jäklar vad snabbt det skett… de som räknade på 1-2 månader trodde nog armen skulle göra visst motstånd, men icke. Stackars människor :(

Jag hänger inte riktigt med i det där. Tar talibanerna alltså över hela landet och vad kommer således hända?

Jag hänger inte riktigt med i det där. Tar talibanerna alltså över hela landet och vad kommer således hända?

Det verkar som dom gör det ja.
Hejdå till en massa friheter, framförallt för kvinnor.

Efter att ha googlat så förstår jag att det inte ser så ljust ut nej.

Det är många som hoppas på att nu slippa dagliga bombregn och terrordåd som plågat landet sen invasionen för 20 år sen. Stabilitet kan vara att föredra framför "frihet", särskilt för den majoritet av befolkningen som aldrig upplevt något annat än krig. Ett krig som för övrigt kostat USA 88 triljoner dollar och inte resulterat i någonting.

Västvärlden gör nog bäst i att acceptera att det afghanska folket prioriterar annat än HBTQ-certifierade skolor helt enkelt.

Undrar hur tongångerna hade låtit om det var Trump som var president och inte den här senila galningen Biden....

BTW: Dne här typen utav länder som Irak (saddam) Egypten (Mubarrak) Lybien (Gadaffi) har visat sig vara bra mycket tryggare och säkrare under en diktatur än när man försöker tvinga på dom västerländsk demokrati.

Om man ska dra en parallell till bilar, det är som om du hela ditt liv har kört en skruttig Dacia och sen ska du över natten bli en van körare utav en Ferrari. Det blir liksom fel.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp