Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Det är Lasseman som låser tror jag :D
Inte bara, lånforum rensar också men lasseman och turnaround är admins så inte konstigt. Det är bra att de gör det när det spårar ur. Finns Flashback annars om man vill skriva precis vad som helst

Tja det är väl inte helt orimligt när hela 57 procent av unga muslimer i Frankrike anser att sharia har prioritet över franska lagar?

Om det är 57% i Frankrike är väl inte 90% i Aghanistan särskilt högt?

Ingen som vet när slutskattebeskedet kommer? Ringde till Skatteverket igår men de hade stängt för dagen. Trodde det kom i augusti men det verkar som att vissa får det i december.

Ingen som vet när slutskattebeskedet kommer? Ringde till Skatteverket igår men de hade stängt för dagen. Trodde det kom i augusti men det verkar som att vissa får det i december.

November väl? Annars borde de flesta fått det nu alldeles efter 1 helgen i augusti

November väl? Annars borde de flesta fått det nu alldeles efter 1 helgen i augusti
Ok så det är olika, undrar för dottern jobbade förra året och angav att det ska dras skatt trots att det inte behövdes då det var under ett visst belopp och då trodde vi att hon skulle få tillbaka en slant nu i sommar men varken pengar eller slutskattebesked har kommit. Får nog ringa igen och fråga.

Så jävla less på min exman och måste fasen ösa ut lite skit. Han har en hög befattning, tjänar bra och jobbar mycket. Vårt ena barn som bor varannan vecka går i skola nära min bostad och går hem till mig för pappa inte fixat fritids och hon inte har nånstans att ta vägen efter skolan, inga bussar finns. Det är mysigt visst, men med inledande skuldsanering är jag inte skittät direkt, och barnet äter (mycket) 22 dagar av 30 hos mig. Ibland tar hon hem kompisar och bjuder även dem på fika, det behövs skjuts till aktiviteter osv för exet aldrig planerar. När jag tar upp det med honom ghostar han frågan. Så less.

Så jävla less på min exman och måste fasen ösa ut lite skit. Han har en hög befattning, tjänar bra och jobbar mycket. Vårt ena barn som bor varannan vecka går i skola nära min bostad och går hem till mig för pappa inte fixat fritids och hon inte har nånstans att ta vägen efter skolan, inga bussar finns. Det är mysigt visst, men med inledande skuldsanering är jag inte skittät direkt, och barnet äter (mycket) 22 dagar av 30 hos mig. Ibland tar hon hem kompisar och bjuder även dem på fika, det behövs skjuts till aktiviteter osv för exet aldrig planerar. När jag tar upp det med honom ghostar han frågan. Så less.
Vet han om din situation ?

Vet han om din situation ?
Nej, han sitter redan på höga hästar och skulle njuta lite av den infon om mig, vi har en bra relation som föräldrar i övrigt, men jag är inte sugen på att blotta det.
Däremot vet han att jag varit/är arbetslös, jobbar deltid just för att barnet inte vill vara på fritids och snart är för gammal för det dessutom. Men det är ju mitt beslut för ”mina veckor”, inte att han ska glida på den förmånen med gratis och fixad barnomsorg, samtidigt som jag ju inte vill att barnet ska känna sig som en belastning eller vara ovälkommet.

Senast ändrad:
Om barnet är mer hos dig än andra föräldern så bör du väl kunna diskutera underhållsbidrag tycker jag?
Känns dumt att du skall dra ett så stort lass själv med tanke på rådande omständigheter med din ekonomi.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp