Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Dax att slänga in handduken och starta om...

Då ska ansökan vara klar att skicka in!
Pust säger jag bara, vilket jobb..

Hade inte riktigt koll på när alla skulderna togs vilka år o så.. men på ett ungefär.
Även svårt att veta på alla vilken kapitalskuld det var o så men alla skulder är nu med.
De lär väll skicka in de uppgifterna till kfm vid ev inledande.
Summorna lär ju öka en hel del innan nått beslut tas ändå så.

47 olika skulder och en nätt summa på 1 145 125 kr... i nuläget .. hm...usch..

Hoppas det "räcker" för att i slutändan får till en skuldsanering.

Har inkomst på 32000 innan skatt så visst betalningsutrymme finns det ju dock..
Bor med fru och en son.

Hoppas jag är kvalificerad eller vad det nu hette..

ha en fin söndag!

Jag gjorde en snabb beräkning, med många gissningar.
Jag gissade att ditt barn fyller 6 i år, att ni har en hyra på 8500 i månaden och både du och din fru har busskort för 900 i månaden för att ta er till jobbet. Gissade att din fru har 25000 brutto i månaden. Det skulle innebära en utmätning på så när som på några kronor 13000 i månaden, och gissningsvis skulle en betalningsplan i skuldsanering ligga i samma trakt, några hundralappar mindre.
Kvalificerat insolvent är väl om man inte kan betala allt på 10-15 år ungefär. Du skulle betala 156000 per år i utmätning, på tio år 1560000 och 2340000 på 15 år. Med räntor och allt är dina skulder mer än så på 15 år, med en låg ränta på 10% är det 1.7 miljoner i ränta på 15 år ungefär.
Kvalificerat insolvent räcker ju inte på egen hand, det ska ju också vara skäligt (Tror jag det kallas) att du ska få skuldsanering, där gissar jag att hur och när du dragit på dig skulderna har betydelse..

Tack för din fina uträkning! sonen är 17, hyran är på 7000 kr och frun har 19800 innan skatt. Jag har ca 33000 kr innan skatt.
Jag åker bil till jobbet då jag arbetar treskift på annan ort. ca 2500 kr i månaden. Det var helt ok enligt handläggaren på kfm. Frun går till jobbet.

Tack alla för att ni finns!!

Tack för din fina uträkning! sonen är 17, hyran är på 7000 kr och frun har 19800 innan skatt. Jag har ca 33000 kr innan skatt.
Jag åker bil till jobbet då jag arbetar treskift på annan ort. ca 2500 kr i månaden. Det var helt ok enligt handläggaren på kfm. Frun går till jobbet.

Tack alla för att ni finns!!

Fick felmeddelande när jag skulle ändra lite, men det blir väl någon tusenlapp eller så mindre än det jag räknade ut.

jobaby: Då jag sitter i samma sits som du, släppte allt i September och inväntar nu blanketter för redogörelse inkomst etc. vilket borde dimpa ner i brevlådan när som helst.
Min totala skuld ligger någonstans 800-850.000:- dock ligger inte allt hos KF ännu, har utslag på 250.000:- och ungefär 200.000:- som väntar på utslag.
Det som jag är mest nervös för nu är vilket löneutmätningsbeslut jag kommer få, då det finns två varianter.
Den vanligaste enligt KF är att man har en fast summa som dras till KF varje månad och att eventuell OB etc. får man behålla.
Men sen finns också beslutet att allt över förbehållsbeloppet dras till KF, då får du inte behålla nått extra.
Jag hoppas verkligen att jag får det första beslutet, då skulle man kunna lägga undan några hundra ibland.
Vore kanon om du ville skriva här vilket beslut då fått, när du får det.

Hoppas som du Dalmas, att jag får det första beslutet. Så jag kan få lite mer över nån månad med nått övertidspass o så.
Jag blev uppringd av en handläggare som tog alla uppgifter till löneutmätningen. Han var mycket trevlig. Beslutet borde vara klart inom en vecka eller så.
Skriver direkt jag fått mitt beslut.
Min budget och skuldrådgivare på kommunen ska börja arbeta med mitt ärende nu gällande ansökan om skuldsanering.
Ta hand om er!

Svarade att jag har betalat minst fyra gånger och att jag hade för avsikt att betala när jag sökte lånet. Skrev att om de jagar mig via jobbet eller på annat sätt så anmäler jag dem för ofredande. Skrev även att jag kommer ev skicka detta vidare till FI... Fått svar nu.. Att jag fått lite fel mail...De försöker ta tillbaka lite nu.. Hm
Jag har också fått likadant mejl.

De verkar ju inte kloka, har inte fått något mail från de andra 40 olika lånegivarna som jag ställt in betalningarna till..

Var det ett stort lån du tog för bara ca 4 månader sen? Hoppas det inte ställer till sig för dig vid en ansökan att det inte var så länge sen du tog nya lån. Lycka till!

Brixo lån tog jag i somras i juni tror jag, var då på 16000 kr. Låste som vanligt sms lån...

Svarade att jag har betalat minst fyra gånger och att jag hade för avsikt att betala när jag sökte lånet. Skrev att om de jagar mig via jobbet eller på annat sätt så anmäler jag dem för ofredande. Skrev även att jag kommer ev skicka detta vidare till FI... Fått svar nu.. Att jag fått lite fel mail...De försöker ta tillbaka lite nu.. Hm
Anmäl skiten direkt! Vilka svin

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp