Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Dax att slänga in handduken och starta om...

Mycket bra!
Har du koll så inget inkassobolag ligger och långtidsbevakar och har utslag och så? Är tyvärr inte ovanligt att det ligget sånt kvar som dom skickar in när allt annat är klar.. Vissa bolag/sökande är värre än andra

Jag vågar inte säga att jag har full koll, men ut från vad jag vet finns det inget. Har varit i kontakt med all dom stora, och dom flesta mindre inkassobolag för å kolla att det inte finns nåt kvar. Om det skulle dyka upp nåt, så får jag hantera det när det händer.

För er som frågar hur mycke skulder det var, när utmätningen började hadde jag noll koll på totalen, men har fått koll under dom åren det har pågått. Om det er nåt man lärar av utmätning er det å ha koll på hur mycke pengar man har och hur mycke som försvinner ut.

Jag har betalat totalt rätt under 800 000 i utmätning. Fick frågan för några år sedan av Kronofogden om jag hadde funderat på å ansöka om sanering, men då hadde jag fått såpass koll at jag visste det ville vara klart om 5-6 år oavsätt, så det var inte någon poäng då.

Då var ansökan om skuldsanering klar att skickas in.. pust . .tog flera dagar att göra klart allt.
39 sidor blev det totalt. Går med posten idag och sen bara att hoppas på det bästa!

Då var ansökan om skuldsanering klar att skickas in.. pust . .tog flera dagar att göra klart allt.
39 sidor blev det totalt. Går med posten idag och sen bara att hoppas på det bästa!
Håller tummarna att det blir ett positivt beslut, du kan väl komplettera om det är något som saknas under tiden det handläggs. Vet du hur lång tid det kommer att ta cirka innan det finns beslut?

Senast ändrad:
Ser på poit att de som lämnat in sin ansökan i början av oktober har fått besked nu i dagarna om inledande. Så verkar gå lite fortare nu.
Bara att hoppas på det bästa!

Har idag fått beslut om utmätning. Känns ok ändå tycker jag.
Undrar bara lite om hur det funkar.. tex om jag jobbar öt tar kfm det också?
Dras samma summa varje månad?

Står såhär,
Arbetsgivararen/utbetalaren ska från inkomsten/ersättningen dra av 11 075 kr per månad

Arbetstagaren/den ersättningsberättigade har rätt att efter avdrag behålla 14 346 kr per månad. Sk förbehållsbelopp avdrag ska göras tillsvidare

Står ju både att de ska dra 11 075 i månaden men även att jag får behålla 14 346 kr?

Innan efter skatt?

Nån som har koll...

Tack

Senast ändrad:
Som jag fick, vilket innebär att de drar 11075:- och får du extra så får du behålla det :). Och du kan aldrig få ut mindre än 14346:- , är du sjuk tex så får KF mindre pengar än 11075:-

Pust då känns det bra.. tänkte fasen 14346 innan skatt.. blir lite tungt...hehe....
Men det är ju helt ok, betydligt mer än vad vi har fått kvar än innan med 47 långivare..
Helt ok beslut tycker jag!
Kommer funka bra och känns bra att slippa sitta timme efter timme som tidigare med alla räkningar.
Det kommer komma in många fler skulder än de som finns just nu hos kfm men beloppet kommer ju vara detsamma vilket känns skönt!

Tack Loppan!!

Ja visst känns det skönt! Jag fattar inte att jag inte släppte långt tidigare, men jag var livrädd för KF!
Jag har fått mitt liv tillbaka känns det som. Med tanke på hur man levt senaste åren och gått back, så känns det så lyxigt att nu ha flera tusen per månad, att leva på. Har nästan glömt hur det känns :). Och jag är värd att behålla dom, enligt lag, om man ska se det så;-). Självkänslan över var man ställt till med är ju inte på topp direkt!
Men just ångesten över hur man ska betala räkningarna, är över! Förr gick hälften av månadens dagar till att räkna och pussla pengar, jag drog mig undan, blev osocial...
Nu gör jag räkningarna EN gång/månad, och jag känner mig så himla normal igen, som alla andra utan ekonomiska problem :-D
Dock hoppas jag att ingen jag känner får för sig att beställa tex Ratsit katalogen, detta är min hemlis som ingen anar ( vad jag vet iaf) :-O
Kämpa på, vi fixar detta! ! :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp