- Meddelanden
- 31 503
- Mottagna reaktioner
- 16 520
- Poäng
- 11 977
Då ska ansökan vara klar att skicka in!
Pust säger jag bara, vilket jobb..
Hade inte riktigt koll på när alla skulderna togs vilka år o så.. men på ett ungefär.
Även svårt att veta på alla vilken kapitalskuld det var o så men alla skulder är nu med.
De lär väll skicka in de uppgifterna till kfm vid ev inledande.
Summorna lär ju öka en hel del innan nått beslut tas ändå så.
47 olika skulder och en nätt summa på 1 145 125 kr... i nuläget .. hm...usch..
Hoppas det "räcker" för att i slutändan får till en skuldsanering.
Har inkomst på 32000 innan skatt så visst betalningsutrymme finns det ju dock..
Bor med fru och en son.
Hoppas jag är kvalificerad eller vad det nu hette..
ha en fin söndag!
Jag gjorde en snabb beräkning, med många gissningar.
Jag gissade att ditt barn fyller 6 i år, att ni har en hyra på 8500 i månaden och både du och din fru har busskort för 900 i månaden för att ta er till jobbet. Gissade att din fru har 25000 brutto i månaden. Det skulle innebära en utmätning på så när som på några kronor 13000 i månaden, och gissningsvis skulle en betalningsplan i skuldsanering ligga i samma trakt, några hundralappar mindre.
Kvalificerat insolvent är väl om man inte kan betala allt på 10-15 år ungefär. Du skulle betala 156000 per år i utmätning, på tio år 1560000 och 2340000 på 15 år. Med räntor och allt är dina skulder mer än så på 15 år, med en låg ränta på 10% är det 1.7 miljoner i ränta på 15 år ungefär.
Kvalificerat insolvent räcker ju inte på egen hand, det ska ju också vara skäligt (Tror jag det kallas) att du ska få skuldsanering, där gissar jag att hur och när du dragit på dig skulderna har betydelse..