Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Dax att slänga in handduken och starta om...

Längtar så till dagen jag är FRI, även om det kommer ta sitt lilla tag. Då, med dagens lön kommer jag ha 28000:- efter skatt att leva på!! Den dagen ska firas med ÄKTA champagne! För det har jag råd med då:p:D

Senast ändrad:
Det stod samma på min mans, båda beloppen som du skriver, men de drog allt över den summan ändå, hoppas ditt beslut inte innebär det...

Ok, lika olika bud på detta... lite krångligt att förstå vad det står..
Får väll ringa o fråga imorgon så jag vet vad som gäller.

Vore väldans skönt om man kan klämma in ett ÖT pass och få ut mer nån månad. Ingen idé att jobba extra om det ändå försvinner.. förvisso till skulder men ändå

Jag hadde samma typ av beslut som du fick, och fick behålla allt extra. När jag bytade jobb för ett par år sedan fick jag bonus varje halvår fram till jag hadde varit der i två år. Bonusen blev inte rörd av KF.

Längtar så till dagen jag är FRI, även om det kommer ta sitt lilla tag. Då, med dagens lön kommer jag ha 28000:- efter skatt att leva på!! Den dagen ska firas med ÄKTA champagne! För det har jag råd med då:p:D
Jag sitter och kollar på Bisnode's Min Upplysning och skuldsaldo. Just nu står det:

Totalt: 4 052 SEK
Hos Kronofogdmyndigheten per den 2016-01-25

Det datumet fick KF 5500 av min lön. På måndag, när Bisnode uppdaterar vill det stå 0 SEK :D Om ett par dagar får jag nästan 1500 inn på kontot från KF.

Det känns så för jävligt skönt å gå till hälg i morgon när jag vet det.

Jag sitter och kollar på Bisnode's Min Upplysning och skuldsaldo. Just nu står det:

Det datumet fick KF 5500 av min lön. På måndag, när Bisnode uppdaterar vill det stå 0 SEK :D Om ett par dagar får jag nästan 1500 inn på kontot från KF.

Det känns så för jävligt skönt å gå till hälg i morgon när jag vet det.

Så härligt, vilken känsla! Stort Grattis, bra kämpat! :). Får man fråga hur mkt de drog i utmätning / mån för dig..? 800000:- på 9 år, skulle vara intressant att veta :)

Ok, lika olika bud på detta... lite krångligt att förstå vad det står..
Får väll ringa o fråga imorgon så jag vet vad som gäller.

Vore väldans skönt om man kan klämma in ett ÖT pass och få ut mer nån månad. Ingen idé att jobba extra om det ändå försvinner.. förvisso till skulder men ändå

Är det inte snarare din arbetsgivare eller ditt lönekontor som avgör detta? Eftersom dom skickar en summa till Kronofogden. Beror ju på hur dom tolkar beslutet.

Därav att det kan vara olika. Men det vanligaste är nog att dom skickar en fast summa och att man kan få behålla lite extra då och då.

Om du ringer Kronofogden så avslöjar du ju samtidigt ditt syfte. Låter smartare att hålla tyst tills man vet :)

Det stod samma på min mans, båda beloppen som du skriver, men de drog allt över den summan ändå, hoppas ditt beslut inte innebär det...

Om man har bra kontakt med den som sköter detta på löneavdelningen eller med sin chef så kan ju eventuellt detta diskuteras?

Alltså fråga om man inte bör göra som så att man betalar en fast summa till Kronofogden. Så gör ju så många andra, så även din mans arbetsgivare bör ju kunna få ha det så med samma beslut. Se inlägget ovan det här också.

Oavsett vad som gäller så får jag i alla fall alltid behålla 14346 kr. Detta ihop med inkomsten från frun så är det betydligt mer kvar i månaden än tidigare med alla skulder att betala på!!

Arbetar på stor statlig myndighet så de lär väll ha koll kan man tro. Är bara o se när månaderna löper på, visar sig ju på utbetalningarna om jag nån gång får mer än 14346..

Ha nu en fin helg och skönt med helg så brevinkastet för vila sig lite...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp