Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Då får vi se var detta slutar.

PANIK!!!!!
Idag satt en lapp i dörren hemma. KFM har sökt mig. Okryddad ruta på lappen var ”Annan handling: förrättning”.
Antar att det betyder att de ska gå igenom mitt hem och mina saker och eventuellt ta min bil eller annat de anser vara av värde.
Ångesten är total. Rännskita har fått ett nytt ansikte…
2 gånger har de sökt mig på telefon idag men kunde inte svara då jag var på arbetet. Ringde upp nu men då var inte personen som sökt mig på plats.
Jag har ju barn och vill inte att dem är hemma under några som helst omständigheter.
Jag ska ringa dem igen.
Vad händer nu???? Hjälp!!!!
Tycker det låter fräckt att bara dyka upp så där utan att boka in ett möte

Väldigt konstigt, tycker jag med. Men jag är ju skyldig stora summor pengar. Löneutmätningen kommer dras på nästa lön.

Bor i hyresrätt, äger varken guld eller andra dyra saker. Har visserligen en tv, kaffemaskin med 10 år på nacken, typ så.
Men har en bil. Hade den varit hel och ren hade den varit värd kanske 70’. Men den har ett motorfel som kostar ca 30 och laga samt att framsätet inte går att justera och i princip ingen mer än jag kommer in i bilen. Fick ett uppskattat värde av en bilhandlare på 30-32. Det kanske är bilen dem tar. Kommer bli svinjobbigt att leva utan, kunna ta sig till jobbet osv.

Det stod på lappen att dem skulle ha skickat mig flera brev tidigare, stämmer inte, gick igenom varenda brev i Kivra och tomt i brevlådan.
Verkar som hela utmätningsprocessen gått snabbt för mig och jäkligt snabba är dem på utmäta mitt hem då… Undrar vad som gör att jag är ”så” prioriterad….?

Det verkar dom gör olika , fall till fall.
Dom har aldrig varit hos oss hemma, bor i hyresrätt men äger ingen bil.
Kan det vara att dom är ute efter bilen kanske.
Fy vad jobbigt! Kämpa på!

Väldigt konstigt, tycker jag med. Men jag är ju skyldig stora summor pengar. Löneutmätningen kommer dras på nästa lön.

Bor i hyresrätt, äger varken guld eller andra dyra saker. Har visserligen en tv, kaffemaskin med 10 år på nacken, typ så.
Men har en bil. Hade den varit hel och ren hade den varit värd kanske 70’. Men den har ett motorfel som kostar ca 30 och laga samt att framsätet inte går att justera och i princip ingen mer än jag kommer in i bilen. Fick ett uppskattat värde av en bilhandlare på 30-32. Det kanske är bilen dem tar. Kommer bli svinjobbigt att leva utan, kunna ta sig till jobbet osv.

Det stod på lappen att dem skulle ha skickat mig flera brev tidigare, stämmer inte, gick igenom varenda brev i Kivra och tomt i brevlådan.
Verkar som hela utmätningsprocessen gått snabbt för mig och jäkligt snabba är dem på utmäta mitt hem då… Undrar vad som gör att jag är ”så” prioriterad….?
Låter väldigt konstigt? Känns som de ”fått upp ögonen för dig lite extra mycket”? Har de sagt att det kommer börja dra på lönen i december?

PANIK!!!!!
Idag satt en lapp i dörren hemma. KFM har sökt mig. Okryddad ruta på lappen var ”Annan handling: förrättning”.
Antar att det betyder att de ska gå igenom mitt hem och mina saker och eventuellt ta min bil eller annat de anser vara av värde.
Ångesten är total. Rännskita har fått ett nytt ansikte…
2 gånger har de sökt mig på telefon idag men kunde inte svara då jag var på arbetet. Ringde upp nu men då var inte personen som sökt mig på plats.
Jag har ju barn och vill inte att dem är hemma under några som helst omständigheter.
Jag ska ringa dem igen.
Vad händer nu???? Hjälp!!!!
Bilen går inte göra något åt. Den ser dom direkt hos transportstyrelsen eller liknande register. Att gömma den skulle nog sabba alla chanser till skuldsanering. Sen finns ju en chans att ni får behålla den om värdet är accepteras

Men dom har ju ingen aning vad du har i hemmet. Har du någon grej av värde som du misstänker kan utmätas och du vill behålla där hemma som inte finns i myndighetsregister så är det läge att leta upp var bagageförvaring/speedbox eller liknande som finns på busstation/tågstation/flygplats/galleria/båthamn eller liknande. Alternativt åka till jobbet och dumpa av eller hos vän. Kommer dom tillbaka imorgon så finns det inte mycket tid utan det är bara att agera.

Nej, skulle inte säga att jag direkt har något av värdet. Visst tycker man väl att det är fint och mysigt hemma men inte plockat de väl ner tavlor för någon hundralapp eller tar typ min hårfön som kostar ett par hundra?!

Känner mig orolig. Väldigt orolig. Biter ihop käkarna så jag får ont och tankarna löper amok. Jag får ringa direkt i morgon och se om det går att boka ett möte. Ångest. Ångest. Ångest. Trodde kanske inte jag skulle få hembesök då jag bor i hyresrätt, måste ju vara bilen. Grabbens moppe står ju på mig men är det konstigt om jag nu idag överlåter den på han?

Kommer dom dra mkt av dig via utmätning ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp