- Meddelanden
- 1 725
- Mottagna reaktioner
- 487
- Poäng
- 587
?Tycker Du verkligen det?
?Tycker Du verkligen det?
Att det är konstigt att KFM bara dyker upp utan att boka ett möte? Lite av grejen är väl att inte flagga i förtid.
❤️Uppdatering!
Med tvärångest och spykänsla ringde jag upp KFM. Har under dagen funderat på alla tänkbara sätt hur jag ska lösa min situation utan bil.
En man svarade, mycket trevlig. Han hade inte skickat några brev till mig utan det stämmer att han sökt mig hemma. Det fanns såklart ett intresse för min bil som de beräknade vara värd 90’.
Vi pratade länge, han frågade om min situation, vad jag gjort och hur jag hamnat här. Jag fick så mycket medkännande. Han berättade om sin egen situation och kände igen sig mycket i min historia. Ekonomiskt våld, kontroll och skilsmässa. Jag fick många goda råd, mest av privat karaktär, men som jag verkligen tog till mig.
Grät en skräll när jag berättade om skiten och all ångest. Men höll ihop bra och blev lugnare och lugnare. Jag talade om vilka problem min bil just nu har, vad det eventuellt kostar att laga, vad bilhandeln erbjöd mig för pengar för bilen. I det skick bilen är i nu, är den inte utmätningsbar.
Han tyckte dock att jag ska ha en bil som inte stressar ihjäl mig. Ta in offert på vad det kostar att laga upp bilen och skicka till mig. Bilen kommer ju i så fall vara värd mer, vi säljer den åt dig och du får behålla 60% av ett prisbasbelopp, ca 35’ efter årsskiftet. Den skulle ju i så fall vara ”bättre” än den bil jag har idag.
Så. Samtalet gick SÅ bra!!!! Jag känner mig lugn, han sa att jag absolut kvalar in som insolvent och att skuldsanering med några hundår är absolut det bästa för mig. Jag kommer aldrig att bli skuldfri på egen hand.
Efter samtalet kom hungern tillbaka och tröttheten slog till.
Känner mig så tacksam.
TÄNK om han hade jobbat som handläggare på Skuldsaneringsenheten!!!! Dröm!
Kom ett brev i Kivra där jag kunde se alla utmätningsförsök de gjort på mig. Inget att utmäta någonstans. Och ett mail från mannen jag pratade med: Hej, skicka offerten till mig sen!
Jag kunde tydligen få anstånd på löneutmätningen för att spara ihop så jag kan reparera bilen.
Tack tack tack tack!!!!
Bra bemötande, skönt att få lite lugn i kroppen och veta ungefär vad som gäller framöver.Uppdatering!
Med tvärångest och spykänsla ringde jag upp KFM. Har under dagen funderat på alla tänkbara sätt hur jag ska lösa min situation utan bil.
En man svarade, mycket trevlig. Han hade inte skickat några brev till mig utan det stämmer att han sökt mig hemma. Det fanns såklart ett intresse för min bil som de beräknade vara värd 90’.
Vi pratade länge, han frågade om min situation, vad jag gjort och hur jag hamnat här. Jag fick så mycket medkännande. Han berättade om sin egen situation och kände igen sig mycket i min historia. Ekonomiskt våld, kontroll och skilsmässa. Jag fick många goda råd, mest av privat karaktär, men som jag verkligen tog till mig.
Grät en skräll när jag berättade om skiten och all ångest. Men höll ihop bra och blev lugnare och lugnare. Jag talade om vilka problem min bil just nu har, vad det eventuellt kostar att laga, vad bilhandeln erbjöd mig för pengar för bilen. I det skick bilen är i nu, är den inte utmätningsbar.
Han tyckte dock att jag ska ha en bil som inte stressar ihjäl mig. Ta in offert på vad det kostar att laga upp bilen och skicka till mig. Bilen kommer ju i så fall vara värd mer, vi säljer den åt dig och du får behålla 60% av ett prisbasbelopp, ca 35’ efter årsskiftet. Den skulle ju i så fall vara ”bättre” än den bil jag har idag.
Så. Samtalet gick SÅ bra!!!! Jag känner mig lugn, han sa att jag absolut kvalar in som insolvent och att skuldsanering med några hundår är absolut det bästa för mig. Jag kommer aldrig att bli skuldfri på egen hand.
Efter samtalet kom hungern tillbaka och tröttheten slog till.
Känner mig så tacksam.
TÄNK om han hade jobbat som handläggare på Skuldsaneringsenheten!!!! Dröm!
Kom ett brev i Kivra där jag kunde se alla utmätningsförsök de gjort på mig. Inget att utmäta någonstans. Och ett mail från mannen jag pratade med: Hej, skicka offerten till mig sen!
Jag kunde tydligen få anstånd på löneutmätningen för att spara ihop så jag kan reparera bilen.
Tack tack tack tack!!!!
Om de bara dyker upp utan att boka möte borde betydda att de ofta inte kommer in eftersom de flesta inte kanske är hemma eller öppnar? Blir många onödiga resor och kostnader för KF?Att det är konstigt att KFM bara dyker upp utan att boka ett möte? Lite av grejen är väl att inte flagga i förtid.
Fast bokar du möte tar säkert alla bort sina värdesaker innan så då blir ju mötena värdelösa ändå om det aldrig finns ngt att ta.Om de bara dyker upp utan att boka möte borde betydda att de ofta inte kommer in eftersom de flesta inte kanske är hemma eller öppnar? Blir många onödiga resor och kostnader för KF?
Ja men precis. Tanken är väl att ”ta en på bar gärning”. Å andra sidan räcker det ju då att tex inte öppna dörren så får man en lapp om att dem sökt en. I mitt fall hade dem faktiskt kunnat hört av sig och bokat möte eftersom det var bilen och den gömmer man ju inte så lätt när man står skriven på den. Men vill de se vad man har hemma så vill dem ju inte förvarna så man själv tömmer allt av värde.Fast bokar du möte tar säkert alla bort sina värdesaker innan så då blir ju mötena värdelösa ändå om det aldrig finns ngt att ta.