Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Budget under löneutmätning.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag vet att det finns dom som gör just såhär. Försöker skaffa lite extra inkomster och så länge kronofogden inte utmäter dom så gör man så kallade riktade betalningar för dom pengarna. När skulderna väl finns för verkställighet hos kronofogden så ska det gå att swisha valfri summa till valfri skuld enligt var jag förstått. När du väljer vilka skulder du vill prioritera så är mitt råd att inte enbart gå på räntor utan även på att kanske slutbetala små skulder som ligger och kostar avgifter varje år. Samt att kolla lite vilka lån som är högkostnadslån, för dom har ju ett kostnadstak. Sen får man räkna lite och betala vad som känns mest värt.

Men du skriver att du inte är där än och hoppas på ett samlingslån. Jag hoppas du lyckas, för det är inte så jäkla kul att sitta med skulder för löneutmätning och inte kunna spara, köpa någonting dyrare, ha bil, kunna hyra lägenhet utan problem osv i många år framåt enligt min åsikt.
Hur ofta betalar KF ut insamlade pengar när man har löneutmätning? Vid skuldsanering är det 1 gång per år. Om det inte sker varje månad vid löneutmätning är det ju smartare att betala direkt till borgenären ur räntesynpunkt.
Finns ju ingen anledning att KF ska sitta och hålla på pengarna medans räntorna tickar på...

Hur ofta betalar KF ut insamlade pengar när man har löneutmätning? Vid skuldsanering är det 1 gång per år. Om det inte sker varje månad vid löneutmätning är det ju smartare att betala direkt till borgenären ur räntesynpunkt.
Finns ju ingen anledning att KF ska sitta och hålla på pengarna medans räntorna tickar på...
Har man löneutmätning så har man inte valet att själv betala den summan till borgenären utan det gör KFM. Det görs varje månad, det kan man själv se om man följer saldot på "mina skulder" på KFMs hemsida.

Jag försöker lära mej hur saker funkar. Vad menar du med insamlade pengar?

Har man löneutmätning så har man inte valet att själv betala den summan till borgenären utan det gör KFM. Det görs varje månad, det kan man själv se om man följer saldot på "mina skulder" på KFMs hemsida.
Nja. Om du betalar in pengar till borgenären, trots att skulden ligger för indrivning hos KF, tror du borgenären säger nej tack och skickar tillbaka pengarna? Det vore ju märkligt isåfall.
Men om de insamlade pengarna (alltså pengarna som kf dragit från den skuldsatte) betalas ut varje månad så är det ju lugnt.

Japp, misstänkte det. Tack ändå. Ang skulder till staten så det blir eventuellt CSN bara, det bästa lånet som finns, så jag försöker kämpa ett tag till för att betala själv alla mina skulder. Alltså sänka ner månadskostnaderna som steg 1. Jobbigt i dagsläget men det är inte kört och det kan förändras under ett halvår
Det är bara förfallna CSN skulder som ingår i en eventuell skuldsanering, inte hela lånet.

Dom betalas ut varje månad

Nja. Om du betalar in pengar till borgenären, trots att skulden ligger för indrivning hos KF, tror du borgenären säger nej tack och skickar tillbaka pengarna? Det vore ju märkligt isåfall.
Men om de insamlade pengarna (alltså pengarna som kf dragit från den skuldsatte) betalas ut varje månad så är det ju lugnt.
Om du betalar in extra utöver löneutmätning menar du alltså. Det kan man betala in på en specifik skuld på kfms mina sidor. Det blir ju direkt till borgenären men via myndigheten som har i uppdrag att driva in skulden.

Om du betalar in extra utöver löneutmätning menar du alltså. Det kan man betala in på en specifik skuld på kfms mina sidor. Det blir ju direkt till borgenären men via myndigheten som har i uppdrag att driva in skulden.
Ja, det var extra inbetalningar vi pratade om. Men som sagt, blir det utbetalt varje månad så är det ju lugnt, då kan man ju enklast ta det via svisch till KF.

Ja, det var extra inbetalningar vi pratade om. Men som sagt, blir det utbetalt varje månad så är det ju lugnt, då kan man ju enklast ta det via svisch till KF.
Det du swishar in betalas ut direkt efter vad jag förstått.

Ca 18.000 får jag ut efter skatt. Jag jämkar också så skattar minimalt varje månad.
Tack! Två extra snabba frågor: är det verkligen smart att jämka samtidigt med löneutmätning? Tänker om risken av att ha skatteskuld.
Har läst att du betalar extra ibland: swishar du till en specifik borgenär tex vis kfm sida?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp