- Meddelanden
- 356
- Mottagna reaktioner
- 190
- Poäng
- 367
Hur ofta betalar KF ut insamlade pengar när man har löneutmätning? Vid skuldsanering är det 1 gång per år. Om det inte sker varje månad vid löneutmätning är det ju smartare att betala direkt till borgenären ur räntesynpunkt.Jag vet att det finns dom som gör just såhär. Försöker skaffa lite extra inkomster och så länge kronofogden inte utmäter dom så gör man så kallade riktade betalningar för dom pengarna. När skulderna väl finns för verkställighet hos kronofogden så ska det gå att swisha valfri summa till valfri skuld enligt var jag förstått. När du väljer vilka skulder du vill prioritera så är mitt råd att inte enbart gå på räntor utan även på att kanske slutbetala små skulder som ligger och kostar avgifter varje år. Samt att kolla lite vilka lån som är högkostnadslån, för dom har ju ett kostnadstak. Sen får man räkna lite och betala vad som känns mest värt.
Men du skriver att du inte är där än och hoppas på ett samlingslån. Jag hoppas du lyckas, för det är inte så jäkla kul att sitta med skulder för löneutmätning och inte kunna spara, köpa någonting dyrare, ha bil, kunna hyra lägenhet utan problem osv i många år framåt enligt min åsikt.
Finns ju ingen anledning att KF ska sitta och hålla på pengarna medans räntorna tickar på...