- Meddelanden
- 2 148
- Mottagna reaktioner
- 2 023
- Poäng
- 1 397
2 månader sen det började denna gången. Haft flera år längre bak i tiden men då var det inte pga mig själv jag hamnade där. Förstår att du blir förvirrad. Det är på gott och ont med såna här forum ibland också. Läs på lagar och regler kring skulder och utmätning är mitt tips, så att du har reel fakta att luta dig mot. Att lägga undan lite (men inte där KFM kommer åt det) är mitt bästa råd. Att leva på utmätning utan någon som helst buffert gör jag själv just nu och det är en stress som jag önskar jag sett till att inte ha. Jag har skrivit det förr; jag avser inte att spara en massa pengar, men några tusenlappar hade varit en trygghet att ha iallafall.Hur länge har du haft lönutmätning? Jag har börjat hamna hos inkasso. Känns så jobbigt just nu. Fick 12 500 denna månad. Varit mycket sjuk o jobbar 50% just nu. Hoppas jag kan lägga undan lite nästa månad iaf.
Börjar bli väldigt förvirrad av alla olika åsikter. Fått höra av kommunens skuldrådgivare och kfm att inte betala mer på mina skulder. Också att försöka lägga undan lite.
Hur stora är dina skulder som kommer gå till KFM?
. Jag är inte där än, försöker kämpa lite och förhoppningsvis får ett samlingslån om 3-4 månader men jag undrar i fall jag släpper allt, om man har lite extra kvar, sparat eller sålt nåt under utmätningen, och sedan betala extra till kfm. Ni säger att man kan swisha via mina sidor, kan man då välja vilken skuld, alltså till vilken lånegivare?
. Hoppas du hänger med. Kan inte lita på kfm att de kommer tänka som jag och göra alla betalningar till den högsta räntan. Klart att de andra ökar också, men fan klart att man försöker bli av med den som har 30% än den med 7% tex.