- Meddelanden
- 1 296
- Mottagna reaktioner
- 855
- Poäng
- 717
Skatteskulder är skattefria. Dem låter jag ej gå vidare till KF. Enligt min beräkning kommer jag få en kvarskatt på max 10.000 kr. Med hjälp av extra jobb och jämkning har jag betalat av 65.000kr i privata skulder, samt släckt 5 skulder hos KF som legat på 1200-5000kr.Tack! Två extra snabba frågor: är det verkligen smart att jämka samtidigt med löneutmätning? Tänker om risken av att ha skatteskuld.
Har läst att du betalar extra ibland: swishar du till en specifik borgenär tex vis kfm sida?
Skatteskulden om 10.000kr som max har jag redan lagt undan 5500kr till. Denna månad kommer jag lägga undan minst 3000kr för den skulden. Jag betalar av den direkt när den kommer. Denna månad har inte min jämkning hunnit komma med då jag avbröt den när jag ansökte om sanering. Direkt när jag fick avslag så skickade jag in en ny.
I mångas ögon kanske det är fel, men det är ett räntefritt lån som jag betalar av direkt när det kommer. Bättre det än att få tusentals kronor i ränta varje månad.
Jag betalar aldrig direkt via KF. Utan jag betalar direkt till inkasso.
då jag behöver verkligen hjälp innan jag tar nästa steget. Om jag har förstått rätt så en skatteskuld måste betalas under samma år? Stämmer det? Får man besked om skatteskuld redan i januari eller mars med deklarationen? Oavsett vad så man har fortfarande tid på sig att betala tillbaka fram till låt säga november. Kan man fortsätta jämka under samma period.