- Meddelanden
- 161
- Mottagna reaktioner
- 44
- Poäng
- 157
Vad äter du för 2000 kr i månaden ? Känns väldigt billigt. Och toapapper m.m på det.
Jag är ju inte där ännu, utan det är en skiss på en budget. Det finns ju mer pengar att lägga om jag vill. Kan lägga 3000:- om det behövs med satsar på 2000:- och gör en avstämning efter ett par månader.Vad äter du för 2000 kr i månaden ? Känns väldigt billigt. Och toapapper m.m på det.

Appen E-reklamblad är perfekt i tider som dessa.Jag har tre barn varannan vecka, varav två hungriga tonårssöner, och våra matkostnader (inkl hygienartiklar m.m) för september landade på 4400kr. Så nog går det bara man vill.
Letar alltid extrapriser, mängdrabatter och sånt. Och lagar alltid matlådor. Det spar man mycket pengar på.
Så fint att höra! Tycker ni att ni offrar mycket eller äter ni sånt ni vill men tänker efter mer med rabatter, planering osv?Jag har tre barn varannan vecka, varav två hungriga tonårssöner, och våra matkostnader (inkl hygienartiklar m.m) för september landade på 4400kr. Så nog går det bara man vill.
Letar alltid extrapriser, mängdrabatter och sånt. Och lagar alltid matlådor. Det spar man mycket pengar på.
Barnen vet ju inte riktigt vad jag går igenom… Men jag tror inte det är något dom tänker på eller saknar heller. Vi äter den maten vi vill liksom, men jag håller alltid ögonen öppna för extrapriser. Brukar planera veckomenyn efter ICAs eller Willys reklamblad.Så fint att höra! Tycker ni att ni offrar mycket eller äter ni sånt ni vill men tänker efter mer med rabatter, planering osv?
Tipsar lite om majblomman där kan man söka pengar om man har det knapert till barnen om de behöver nått eller vill uppleva nått.Barnen vet ju inte riktigt vad jag går igenom… Men jag tror inte det är något dom tänker på eller saknar heller. Vi äter den maten vi vill liksom, men jag håller alltid ögonen öppna för extrapriser. Brukar planera veckomenyn efter ICAs eller Willys reklamblad.
Och en gång om året brukar vi åka iväg och göra något större, som något nöjesfält eller sommarland eller liknande.
Så länge man har koll, och kan planera lång tid i förväg så går det ändå rätt bra att leva med utmätning tycker jag. Hoppas du också blir att känna detsamma efter ett tag.
Fint att höra! Jag tror ju också att man kan göra mer eller mindre för att få det att fungera. Man får värdera vad man tycker är viktigt att ha och dra in på annat. Jag gillar att kolla reklamblad och leta rabatter så det ska nog inte vara ett problem. Och så hoppas jag ju att förbehållsbeloppet höjs med runt 500:- till nästa år som en del tror.Barnen vet ju inte riktigt vad jag går igenom… Men jag tror inte det är något dom tänker på eller saknar heller. Vi äter den maten vi vill liksom, men jag håller alltid ögonen öppna för extrapriser. Brukar planera veckomenyn efter ICAs eller Willys reklamblad.
Och en gång om året brukar vi åka iväg och göra något större, som något nöjesfält eller sommarland eller liknande.
Så länge man har koll, och kan planera lång tid i förväg så går det ändå rätt bra att leva med utmätning tycker jag. Hoppas du också blir att känna detsamma efter ett tag.