Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Budget under löneutmätning.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Är det någon som vet vad som gäller vid löneutmätning och enstaka utbetalningar av sjukpenning? Ryker dom pengarna per automatik? Jag får nämnligen ut lite sjukpenning för tiden jag var sjuk. Ett par tusen kanske. Var sjuk innan löneutmätning började, men utbetalningen dröjer pga långa handläggningstider.

Är det någon som vet vad som gäller vid löneutmätning och enstaka utbetalningar av sjukpenning? Ryker dom pengarna per automatik? Jag får nämnligen ut lite sjukpenning för tiden jag var sjuk. Ett par tusen kanske. Var sjuk innan löneutmätning började, men utbetalningen dröjer pga långa handläggningstider.
Pengar från försäkringskassan får man behålla.

Låter bra. Har läst att det är utmätningsbart men borde ju vara stadigare utbetalningar, inte för korta perioder. Hoppas det iaf!

På fredag kommer sista lönen innan löneutmätning. Ingen vidare lön efter all sjukfrånvaro, men ändå bättre än hur det blir sen.

Lönen kommer prioriteras till:
Räkningar 9000
Mat 3000
Sparande 1000
Tandläkaren 1000
Frisören 500
Skor 500
Nytt soffbord (har inget just nu) 1000
Lite guldkant 2000

Jag vet hur det är att inte ha några pengar kvar och veckor kvar till lön. Av hela mitt hjärta hoppas jag att jag aldrig mer behöver hamna där. Nu ska jag snart skicka in inkomst-redovisningen och det ska bli skönt att få ett beslut och veta vad man har att förhålla sig till.

På fredag kommer sista lönen innan löneutmätning. Ingen vidare lön efter all sjukfrånvaro, men ändå bättre än hur det blir sen.

Lönen kommer prioriteras till:
Räkningar 9000
Mat 3000
Sparande 1000
Tandläkaren 1000
Frisören 500
Skor 500
Nytt soffbord (har inget just nu) 1000
Lite guldkant 2000

Jag vet hur det är att inte ha några pengar kvar och veckor kvar till lön. Av hela mitt hjärta hoppas jag att jag aldrig mer behöver hamna där. Nu ska jag snart skicka in inkomst-redovisningen och det ska bli skönt att få ett beslut och veta vad man har att förhålla sig till.

Vet inte alls hur du känner för begagnat, men runt omkring mig skänks bord, stolar, sängar, byråer, soffor soffbord hela tiden, om du känner att du orkar vänta lite så se om du hittar ett soffbord som någon vill bli av med och spara den tusenlappen, alltid skönt med lite extra sparande...

Vet inte alls hur du känner för begagnat, men runt omkring mig skänks bord, stolar, sängar, byråer, soffor soffbord hela tiden, om du känner att du orkar vänta lite så se om du hittar ett soffbord som någon vill bli av med och spara den tusenlappen, alltid skönt med lite extra sparande...
Tyvärr svårt att få tag på begagnade möbler gratis när man inte har möjlighet att hämta. Second hand finns men då tillkommer ju kostnad för hemkörning. Kommer köpa ett ganska billigt men 1000:- är maxgränsen.

Tyvärr svårt att få tag på begagnade möbler gratis när man inte har möjlighet att hämta. Second hand finns men då tillkommer ju kostnad för hemkörning. Kommer köpa ett ganska billigt men 1000:- är maxgränsen.

Då förstår jag, man är ganska bortskämd med bil, man tänker inte på att alla kanske inte har den möjligheten...

^^

Då förstår jag, man är ganska bortskämd med bil, man tänker inte på att alla kanske inte har den möjligheten...

^^
Så är det ju. Men bra tips annars Nu när jag väntar löneutmätning är jag glad att jag inte vant mig vid en bil som jag ändå inte fått behålla. Det är inte jättelångt till jobbet och det finns kollektivtrafik. Men generellt annars går jag gärna på second hand och marketplace och liknande.

Finns ju nytt billigt på Ikea för 500kr

Har ju själv skuldsanering idag , herregud vad man har tänkt till och förstått pengar värdet nu . Har testat och börjat veckohandla nu i 2 mån ! Handlade idag och en vecka framåt och slutade på 780 kr för 1 vuxen och 2 barn :) sen blir det ju alltid lite pizza och gott på helgerna ! Men en jäkla skillnad mot innan ! Då kunde det gå 700 kr på 1 dag :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp