Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Budget under löneutmätning.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja, det låter ju rimligt. Även om jag har svårt att se hur fasen jag ska klara mig på 4000-4500:- efter räkningar. Hur mycket lägger du på mat per månad och hur många är ni som det ska räcka till?
Vi är 4 stycken, Mat, Hushållspapper, toapapper, lampor, Tvättmedel, Diskmedel, hygienartiklar osv, ja du vet allt man behöver hem en månad. Max 4000kr för allt, varannan månad brukar landa på ca 4000 och varannan på ca 3000. Jag lusläser alla reklamblad, handlar på olika affärer beroende på vad jag ska köpa. Köper extremt mycket svinn och rabatterade varor.

Jag har blivit proffs på reklamblad. Haha.
Men det är ganska kul hur annorlunda man kan tänka. Jag hade ångest inför semester med barnen. Men vi var på djurparker och nöjesfält. Vi bodde tom på hotell. Jag känner mig inte alls fattig. Ända frustrationen jag kan känna ibland är att det tar tid att kunna köpa något dyrare. Förut klickade jag bara hem det, nu måste jag spara flera månader.

Överlag är detta otroligt skönt. Har sten koll på allt. Och tänk den dagen jag är fri. Då kommer jag kunna spara undan 12.000kr i månaden om jag vill för det har ju fungerat utmärkt under utmätningen.

Vi är 4 stycken, Mat, Hushållspapper, toapapper, lampor, Tvättmedel, Diskmedel, hygienartiklar osv, ja du vet allt man behöver hem en månad. Max 4000kr för allt, varannan månad brukar landa på ca 4000 och varannan på ca 3000. Jag lusläser alla reklamblad, handlar på olika affärer beroende på vad jag ska köpa. Köper extremt mycket svinn och rabatterade varor.

Jag har blivit proffs på reklamblad. Haha.
Men det är ganska kul hur annorlunda man kan tänka. Jag hade ångest inför semester med barnen. Men vi var på djurparker och nöjesfält. Vi bodde tom på hotell. Jag känner mig inte alls fattig. Ända frustrationen jag kan känna ibland är att det tar tid att kunna köpa något dyrare. Förut klickade jag bara hem det, nu måste jag spara flera månader.

Överlag är detta otroligt skönt. Har sten koll på allt. Och tänk den dagen jag är fri. Då kommer jag kunna spara undan 12.000kr i månaden om jag vill för det har ju fungerat utmärkt under utmätningen.
Grymt bra jobbat ju! Tack för inspirerationen, då ska jag ju absolut kunna klara mig på 2000:- för mat och hushållsartiklar. Jag kan absolut också tycka att det är lite kul att leta rabatter osv så med rätt inställning ska det säkert gå bra. Fint att ni kom iväg på semester också, så värdefullt att få lite guldkant ju :)

Då har lönen trillat in. Har betalat alla räkningar och även lagt undan en liten men viktig summa ifall något akut skulle hända i början av löneutmätningen. Jag har sista tiden varit sjuk och denna veckan blev det ännu värre. Har mått och mår fruktansvärt dåligt. Det har gett mig en tankeställare. Jag som så länge jagade spelvinster, mer pengar, saker och upplevelser vill nu bara vara frisk, ha tak över huvud, mat på bordet och en vanlig tråkig vardag igen. Kommer aldrig glömma dessa veckor, något av det värsta jag upplevt. Så, perspektiv. Så viktigt för att klara en tight budget.

Senast ändrad:
Då har lönen trillat in. Har betalat alla räkningar och även lagt undan en liten men viktig summa ifall något akut skulle hända i början av löneutmätningen. Jag har sista tiden varit sjuk och denna veckan blev det ännu värre. Har mått och mår fruktansvärt dåligt. Det har gett mig en tankeställare. Jag som så länge jagade spelvinster, mer pengar, saker och upplevelser vill nu bara vara frisk, ha tak över huvud, mat på bordet och en vanlig tråkig vardag igen. Kommer aldrig glömma dessa veckor, något av det värsta jag upplevt. Så, perspektiv. Så viktigt för att klara en tight budget.
Har löneutmätningen påbörjats eller klarade du dig i september?

Så fint o läsa. Jag är i exakt samma sits nu. Fört över lönen till min man. Har en mindre summa kvar till småköp. Fortsatt kontakt en gång i veckan med spelberoende. Dock klickar jag inte riktigt där..frågar frekvent om mina tankar om spel och känns mest som han har ett papper med frågor han måste ställa. Har inga tankar på spel alls nu. Utan fokus ligger på jobb,barn o hem endast och få en bra vardag. Påminnelserna börjar komma men jag bara ignorerar dom och väntar ut detta. Dags för konsekvenserna av sitt spelande nu.
Kämpa på nu..
Kram

Har löneutmätningen påbörjats eller klarade du dig i september?
Nej löneutmätning kommer med all sannolikhet börja i oktober, så jag klarade september. Tyvärr varit sjuk mer än frisk så det blev ingen vidare lön ändå dock.

Så fint o läsa. Jag är i exakt samma sits nu. Fört över lönen till min man. Har en mindre summa kvar till småköp. Fortsatt kontakt en gång i veckan med spelberoende. Dock klickar jag inte riktigt där..frågar frekvent om mina tankar om spel och känns mest som han har ett papper med frågor han måste ställa. Har inga tankar på spel alls nu. Utan fokus ligger på jobb,barn o hem endast och få en bra vardag. Påminnelserna börjar komma men jag bara ignorerar dom och väntar ut detta. Dags för konsekvenserna av sitt spelande nu.
Kämpa på nu..
Kram
Ja, jag tror faktiskt förändring av attityd är en nyckel. Ja det är en lång resa att städa upp i alla skulder, men ett steg i taget så klarar vi det. Själv har jag gått på möten med spelfriheten online men tycker inte att det helt är vad jag hade behövt. Det finns för lite utrymme att få prata, vilket jag känner att jag hade behövt.
Kämpa du med! Kram

Nej löneutmätning kommer med all sannolikhet börja i oktober, så jag klarade september. Tyvärr varit sjuk mer än frisk så det blev ingen vidare lön ändå dock.
Får hoppas du klarar dig från utmätning i oktober med. Dessa processer hos KFM tar ibland längre tid än man förväntar sig.

Krya på dig!

Får hoppas du klarar dig från utmätning i oktober med. Dessa processer hos KFM tar ibland längre tid än man förväntar sig.

Krya på dig!
Tack ! Ja, isf behöver det ta ca 3 veckor från det att första skuld att betala gick ut tills dom skickar ut om inkomstredovisningen. Med tanke på all sjukdom som ätit upp lönen på sistone vore det ju värdefullt men vågar inte riktigt hoppas för mycket.

Nu har jag kollat igenom alla mina utgifter och hur det bör se ut under min kommande löneutmätning.

Fasta kostnader som jag kommer ha kvar:
Hyra
El
Internet
Mobil
Fackavgift (inkl. A-kassa, hemförsäkring, sjuk- och olycksfallsförsäkring)
Busskort
Gymkort
Sjukvård o medicin

Därefter kommer jag ha 4500:- kvar, förutsatt att jag får behålla pengar för busskort till och från jobb.

4500:- ska då räcka till mat, hushållsartiklar, hudvård, nöjen, kläder och oförutsedda utgifter. Jag tänker:
Mat och hushållsartiklar 2000:-
Övrigt som kläder, hudvård etc 1000:-
Nöjen och oförutsedda utgifter 1500:-

Det här blir en enorm omställning för mig. Samtidigt känns det ju fullt rimligt att kunna klara sig på, fram tills att något dyrare inköp behöver göras.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp