På fredag kommer sista lönen innan löneutmätning. Ingen vidare lön efter all sjukfrånvaro, men ändå bättre än hur det blir sen.
Lönen kommer prioriteras till:
Räkningar 9000
Mat 3000
Sparande 1000
Tandläkaren 1000
Frisören 500
Skor 500
Nytt soffbord (har inget just nu) 1000
Lite guldkant 2000
Jag vet hur det är att inte ha några pengar kvar och veckor kvar till lön. Av hela mitt hjärta hoppas jag att jag aldrig mer behöver hamna där. Nu ska jag snart skicka in inkomst-redovisningen och det ska bli skönt att få ett beslut och veta vad man har att förhålla sig till.
, men hur har du tänkt lägga upp budgeten när löneutmätningen kommer igång?Sambon äter inte samma mat som mig allsBara 1 vuxen?

Vet inte ännu hur mycket jag får behålla. Men om jag utgår från den preliminära beräkningen på KFMs sida, så 12600:-.Du behöver inte svara om du inte vill, men hur har du tänkt lägga upp budgeten när löneutmätningen kommer igång?
Hur mycket kommer du få behålla?
Bra jobbat! Hur stora är barnen? Vad lägger ni totalt på mat inkl. utemat på en månad ?Har ju själv skuldsanering idag , herregud vad man har tänkt till och förstått pengar värdet nu . Har testat och börjat veckohandla nu i 2 mån ! Handlade idag och en vecka framåt och slutade på 780 kr för 1 vuxen och 2 barnsen blir det ju alltid lite pizza och gott på helgerna ! Men en jäkla skillnad mot innan ! Då kunde det gå 700 kr på 1 dag
![]()
Barnen är 1,5 år och snart 9 år ! Jag brukar räkna med 1200 kr vecka med utemat typ fredag eller lördag ! Då pratar vi om pizza till familjen eller typ thai mat ! För det är just helgen den springer iväg på ! Men Max 5000 kr försöker vi lägga på maten en normal månad !Bra jobbat! Hur stora är barnen? Vad lägger ni totalt på mat inkl. utemat på en månad ?
och det tror jag man behöver om man har barn för även dom vill ju njuta av lite god mat och lite godis osv 
Så är det säkert! Tror man behöver det för att orka mentalt också. Men 5000:- max och då är det 1 vuxen och 2 barn? Jag kommer ha 2500:- som plan för mat, är en vuxen. Mer utrymme finns knappt på löneutmätning.Hellre leva lite billigare i veckorna och sedan lite dyrare på helgen så man ändå få lite lyxoch det tror jag man behöver om man har barn för även dom vill ju njuta av lite god mat och lite godis osv
![]()