Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bostadsrätt på väg å utmätas

När jag nu kontaktar kronofogden gällande ansökan om anstång att sälja lägenheten själv, ska jag även nämna orsak till det så de för det vidare till långivarna? eller kontaktar kronofogden dem utan att nämna orsak till ansökan om anstånd? tänker att det är större chans de går med på det ifall det nämns att mycket mer pengar kommer in via vanlig försäljning istället för via kronofogden.
Det finns några rättsfall där utmätning av bostad har stoppats med referens till barnkonventionen. Men tror att det i samtliga fall har varit barn med särskilda behov.

om jag begär anstånd till att sälja lägenheten själv men blir nekad av långivare, kan jag fortfarande överklaga efteråt gällande försäljningen? så länge tidsfristen inte gått ut alltså

Äsch, jag menade bara innan man fick problem att betala lån/räkningar etc. Innan något gått till kf och alltså innan det blir tal om någon form av utmätning.

Nej då är det nog mindre fara, kan doxk hamna i oredlighet mot borgenär, det räcker men att befaras komma på obestånd för det har jag för mig

om jag begär anstånd till att sälja lägenheten själv men blir nekad av långivare, kan jag fortfarande överklaga efteråt gällande försäljningen? så länge tidsfristen inte gått ut alltså

Du kan överklaga utmätning inom 3 veckor från delgivning.
Du kan begära anstånd när som helst i processen. Att handlägga ett anstånd tar en-två veckor.
Du kan överklaga beslut om avslag på anstånd.
Du kan överklaga försäljningen/auktionsbeslutet.

Känns bra att veta att systemet fungerar. Helt sjukt vore det annars? Såklart långivarna vill ha sina pengar.

Du kan överklaga utmätning inom 3 veckor från delgivning.
Du kan begära anstånd när som helst i processen. Att handlägga ett anstånd tar en-två veckor.
Du kan överklaga beslut om avslag på anstånd.
Du kan överklaga försäljningen/auktionsbeslutet.
Fördelningen är även det ett beslut, går att överklaga där också.

Hur vet man om beslut gällande inhibition gick igenom? Får man brev hem från tingsrätten?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp