Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bostadsrätt på väg å utmätas

Du skriver både utmätning och tvångsförsäljning. Det är två olika beslut. Vilket är det?

hade det inte varit för mina barn, hade jag inte varit lika nedstämd för utmätningen av lägenheten utan accepterat det lättare och gått vidare men vår lägenhet ligger nära barnens förskola som är en väldigt bra förskola med duktiga pedagoger. dessutom ligger både min och sambons jobb i närheten vilket gör att vi slipper pendla med buss.

tack @Lasseman för dina svar. tar gärna emot råd från andra som varit i samma sits som mig. har gett mig själv en vecka att klura ut bästa alternativet för barnen men även för att se om det finns någon chans att behålla lägenheten.

stod i brevet att överklagandet av beslutet måste vara inne inom 3 veckor. om jag nu missar deadlinen, är det möjligt att överklaga efter värderingen kommit?

hade det inte varit för mina barn, hade jag inte varit lika nedstämd för utmätningen av lägenheten utan accepterat det lättare och gått vidare men vår lägenhet ligger nära barnens förskola som är en väldigt bra förskola med duktiga pedagoger. dessutom ligger både min och sambons jobb i närheten vilket gör att vi slipper pendla med buss.

tack @Lasseman för dina svar. tar gärna emot råd från andra som varit i samma sits som mig. har gett mig själv en vecka att klura ut bästa alternativet för barnen men även för att se om det finns någon chans att behålla lägenheten.

stod i brevet att överklagandet av beslutet måste vara inne inom 3 veckor. om jag nu missar deadlinen, är det möjligt att överklaga efter värderingen kommit?
Du kan inte överklaga ett delgivet beslut efter fristen löpt ut.

I alla fall meningsfull överklagan, överklaga kan man men det blir ju avvisning.
beslutet kom med posten idag. står också på pappret att 26 augusti har beslutet mottagits av mig. Gäller fristen 3 veckor från 26e augusti? har även fått papper på mottagandebevis som ska skickas tillbaka underskrivet. om jag skriver ett senare datum på pappret som till exempel 29e augusti, kommer fristen att gälla från det datumet då?

beslutet kom med posten idag. står också på pappret att 26 augusti har beslutet mottagits av mig. Gäller fristen 3 veckor från 26e augusti? har även fått papper på mottagandebevis som ska skickas tillbaka underskrivet. om jag skriver ett senare datum på pappret som till exempel 29e augusti, kommer fristen att gälla från det datumet då?
Ingen idé att försöka dra ut på det, alla tvångsåtgärder går att genomföra utan delgivning.
Skriv under, skicka in. Du kan bifoga överklagan i samma försändelse.

Du bör få brev om att försäljningsärendet startat upp inom kort.

har sett på kronofogdens auktionstorg flera bostadsrätter/fastigheter som utgått från försäljning innan visning/auktion. vad är vanligaste orsakerna till detta?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp