sorry jag visste inte att det betydde två olika beslut. Det är utmätning.Du skriver både utmätning och tvångsförsäljning. Det är två olika beslut. Vilket är det?
Tvångsförsäljning är när föreningen vill sälja pga obetalda avgiftersorry jag visste inte att det betydde två olika beslut. Det är utmätning.
Du kan inte överklaga ett delgivet beslut efter fristen löpt ut.hade det inte varit för mina barn, hade jag inte varit lika nedstämd för utmätningen av lägenheten utan accepterat det lättare och gått vidare men vår lägenhet ligger nära barnens förskola som är en väldigt bra förskola med duktiga pedagoger. dessutom ligger både min och sambons jobb i närheten vilket gör att vi slipper pendla med buss.
tack @Lasseman för dina svar. tar gärna emot råd från andra som varit i samma sits som mig. har gett mig själv en vecka att klura ut bästa alternativet för barnen men även för att se om det finns någon chans att behålla lägenheten.
stod i brevet att överklagandet av beslutet måste vara inne inom 3 veckor. om jag nu missar deadlinen, är det möjligt att överklaga efter värderingen kommit?
Du kan inte överklaga ett delgivet beslut efter fristen löpt ut.
beslutet kom med posten idag. står också på pappret att 26 augusti har beslutet mottagits av mig. Gäller fristen 3 veckor från 26e augusti? har även fått papper på mottagandebevis som ska skickas tillbaka underskrivet. om jag skriver ett senare datum på pappret som till exempel 29e augusti, kommer fristen att gälla från det datumet då?I alla fall meningsfull överklagan, överklaga kan man men det blir ju avvisning.
Ingen idé att försöka dra ut på det, alla tvångsåtgärder går att genomföra utan delgivning.beslutet kom med posten idag. står också på pappret att 26 augusti har beslutet mottagits av mig. Gäller fristen 3 veckor från 26e augusti? har även fått papper på mottagandebevis som ska skickas tillbaka underskrivet. om jag skriver ett senare datum på pappret som till exempel 29e augusti, kommer fristen att gälla från det datumet då?