Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bostadsrätt på väg å utmätas

har sett på kronofogdens auktionstorg flera bostadsrätter/fastigheter som utgått från försäljning innan visning/auktion. vad är vanligaste orsakerna till detta?
1. Fullbetalning
2. Anstånd (antingen anstånd med betalning tidsmässigt eller anstånd för att sälja själv)
3. Inhibition
4. Bifall överklagan

Vad skulle hända om man själv orsakar en skada i lägenheten som drar ned värdet? (Obs, Inget jag rekommenderar Ts att göra, bara undrade).

Vad skulle hända om man själv orsakar en skada i lägenheten som drar ned värdet? (Obs, Inget jag rekommenderar Ts att göra, bara undrade).

Då kan du bli anmäld åtalad och dömd för brott. Tänker jag rätt är det överträdelse av myndighets bud

om värderingsmannen kommer fram till att kronofogden la för högt uppskattat värde från början på lägenheten, finns det chans att kronofogden gör ny bedömning och häver utmätningen eller fortsätter utmätningen oavsett hur mycket lägre värdering det blir?

om värderingsmannen kommer fram till att kronofogden la för högt uppskattat värde från början på lägenheten, finns det chans att kronofogden gör ny bedömning och häver utmätningen eller fortsätter utmätningen oavsett hur mycket lägre värdering det blir?

Om det kommer ner åt nivån att det saknas överskott eller inte kan förväntas ge försvarbart överskott så kan det hävas

Då kan du bli anmäld åtalad och dömd för brott. Tänker jag rätt är det överträdelse av myndighets bud
Ok, men om skada skedde innan utmätningshotet uppstod?

Vi hade tex en hunduppfödning i en del av huset som orsakade en hel del renoveringsbehov kan man väl säga. Nu fanns det inget övervärde när jag hade utmätning och så sålde jag detta hus själv senare inför skuldsanering. Men om det istället hade blivit tal om utmätning av huset?

Ok, men om skada skedde innan utmätningshotet uppstod?

Vi hade tex en hunduppfödning i en del av huset som orsakade en hel del renoveringsbehov kan man väl säga. Nu fanns det inget övervärde när jag hade utmätning och så sålde jag detta hus själv senare inför skuldsanering. Men om det istället hade blivit tal om utmätning av huset?

Utmätningshot? Du får nog förtydliga.

När jag nu kontaktar kronofogden gällande ansökan om anstång att sälja lägenheten själv, ska jag även nämna orsak till det så de för det vidare till långivarna? eller kontaktar kronofogden dem utan att nämna orsak till ansökan om anstånd? tänker att det är större chans de går med på det ifall det nämns att mycket mer pengar kommer in via vanlig försäljning istället för via kronofogden.

När jag nu kontaktar kronofogden gällande ansökan om anstång att sälja lägenheten själv, ska jag även nämna orsak till det så de för det vidare till långivarna? eller kontaktar kronofogden dem utan att nämna orsak till ansökan om anstånd? tänker att det är större chans de går med på det ifall det nämns att mycket mer pengar kommer in via vanlig försäljning istället för via kronofogden.
Du ansöker om anstånd.
Detta kommuniceras till sökande som får ta ställning till detta.
Om samtliga ställer sig positiva till ansökan kommer det att beviljas.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp