Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bostadsrätt på väg å utmätas

Sökanden är inte lika snabba på att återkalla eller skicka in om nedsättning som de är på att skicka in för verkställighet.
Framförallt manuella återkallelser är en del nervös över. Det får gå per fil eller brev, vilket sistnämnda tar dagar att få fram.
Att maila något som går koppla till någon verkar någon gdprkonsultjurist lyft fram som en omöjlighet.

Vilka tider jobbar avdelningen på kronofogden som hanterar inbetalningar?

hej
jag fick brev nyligen om försäljning av bostad. Fruktat denna dagen sedan 2021 när jag hamnade på kronofgoden. Är ny här på forumet men läst igenom många fall liknande min. Det jag undrar är:

I brevet som tvångsförsäljningen stod det att en värderingsman ska komma å värdera bostaden snart. Finns det chans att trots kronofogdens tro om övervärde på bostaden och aktörernas begäran om utmätning av bostad att värderaren ger ett lågt värde på bostaden och därmed häver kronofogden beslutet på grund av lågt övervärde?

har läst om flera som nämner barn som orsak till att överklaga utmätningen av bostad. jag förstår att om de vore så hade nog inte många bostäder utmäts men jag har 2 småbarn under 4 år och känner bara att detta kommer orsaka ett helvete för mig och sambon. om jag överklagar till tingsrätten och nämner att barnen kommer gå igenom ett helvete, det kommer väl inte hålla i någon tingsrätt? jag jobbar för fullt så utmätning av lönen får dem in ju. lägenheten är på mitt namn men sambon har tyvärr inte möjlighet att köpa bostaden från mig på grund av egna skulder. annars var min ide att lägga ut den själv och få sambon att köpa den till marknadspris och sedan fortsätta leva här.

bostaden är nu utifrån marknadspris värd ca 1,2 miljoner. bostadslånet ligger på 850 tusen. mina skulder uppgår till 1,2 miljoner. så i princip efter kostnader från försäljning bör det väl komma in ca 250 tusen om den nu säljs för det priset.

är väldigt diffust i mitt huvud just nu, kände på mig någon dag kommer detta ske men ändå känns det overkligt nu nät det väl skett.
uppskattar alla råd å tips
Lider så med er. Har gått igenom samma sak.
Mitt tips är att på en gång överklaga till Tingsrätten. Skriv att ni har 2 barn. Samt att om du har löneutmätning, att du betalar varje månad via den.
Har dina barn någon diagnos? Isåna fall skriver du även upp detta.
Du skriver bara ett vanligt brev.
Vi fick behålla vårt hus. Det pga att vi har ett barn med autism samt att dom varje månad kunde dra beloppet via utmätning och att skulden skulle bli avbetalad inom 2 år.

Det är värt ett försök iaf att överklaga.

Lycka till.

Lider så med er. Har gått igenom samma sak.
Mitt tips är att på en gång överklaga till Tingsrätten. Skriv att ni har 2 barn. Samt att om du har löneutmätning, att du betalar varje månad via den.
Har dina barn någon diagnos? Isåna fall skriver du även upp detta.
Du skriver bara ett vanligt brev.
Vi fick behålla vårt hus. Det pga att vi har ett barn med autism samt att dom varje månad kunde dra beloppet via utmätning och att skulden skulle bli avbetalad inom 2 år.

Det är värt ett försök iaf att överklaga.

Lycka till.
Inget av det lyckades vi med. Men vi hae lyckats betala av skulderna istället.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp