Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bestrider krav från Kfm och förlorar = betalningsanmärkning?

När man fått brev från Tingsrätten där man ska medge eller motsätta sig skulden men inte kan betala skulden, gör det någon skillnad om man skickar in och medger skulden eller bara låter bli att skicka in nåt och de beslutar om tredskodom? Man får väl hur som helst betala kostnader om man medger skulden?

Kommer du aldrig att kunna betala skulden så är det nog bara att medge skulden, vet du att du kan betala den typ den 25:e kan du höra av dig till Tingsrätten och påstå att du aldrig fått något förutom påminnelsen de skickar ut efter 5-6 dagar, säg att du fått påminnelsen men inga handlingar så du vet inte vad ärendet handlar om. Då skickar de ut nya handlingar och man får 14 nya dagar på sig från att man fått brevet på nytt och sen betalar du det och bestrider till tingsrätten så är faran på taket över :)

bestrida

kan man mejla tingsrätten om att man bestrider ?eller per post
har betalat till inkasso

Kommer du aldrig att kunna betala skulden så är det nog bara att medge skulden, vet du att du kan betala den typ den 25:e kan du höra av dig till Tingsrätten och påstå att du aldrig fått något förutom påminnelsen de skickar ut efter 5-6 dagar, säg att du fått påminnelsen men inga handlingar så du vet inte vad ärendet handlar om. Då skickar de ut nya handlingar och man får 14 nya dagar på sig från att man fått brevet på nytt och sen betalar du det och bestrider till tingsrätten så är faran på taket över :)

Det är rätt kört med att betala det, därför jag funderade på om man tjänar nåt på att skicka in ett svar. Fanns ju nämligen inget svarskuvert eller nåt, så då måste man väl posta in nåt själv, eller går det att maila in beslutet i såna fall? Men om man inte tjänar nåt på att skicka in ett svar kan jag lika gärna vänta och se om min situation har förändrats.

Om du får ett BETALNINGSFÖRELÄGGANDE och BESTRIDER det DIREKT när det kommer.... och sen så går KRAVET vidare till tex " Tingsrätten" och Tingsrätter beslutar att du MÅSTE betala... får du då en BETALNINGS ANMÄRKNING????

Det kan bli tredskodom om man inte kommer överens med sökanden
och den hänger också kvar i 3 år
Viktigt att om man bestrider till kfm och det går vidare till tingsrätten så medge skulden och försök komma överens med sökanden/inkassobolaget för att göra upp en plan
Håller man inte den avbetalningen kan dom genast skicka till kronofogden för utmätning och då återkallar dom inte förrän skulden är betald:mad:

När man fått brev från Tingsrätten där man ska medge eller motsätta sig skulden men inte kan betala skulden, gör det någon skillnad om man skickar in och medger skulden eller bara låter bli att skicka in nåt och de beslutar om tredskodom? Man får väl hur som helst betala kostnader om man medger skulden?

Tredskodom innebär anmärkning och den är kvar i 3 år

Det kan bli tredskodom om man inte kommer överens med sökanden
och den hänger också kvar i 3 år
Viktigt att om man bestrider till kfm och det går vidare till tingsrätten så medge skulden och försök komma överens med sökanden/inkassobolaget för att göra upp en plan
Håller man inte den avbetalningen kan dom genast skicka till kronofogden för utmätning och då återkallar dom inte förrän skulden är betald:mad:

Nja, tredskodom innebär att om du inte visar dig eller hör av dig inom tiden som tingsrätten meddelar så blir det en tredskodom. Det är alltså väldigt viktigt att höra av sig till domstolen inom den tid man har fått.

tingsrätten

Om man motsätter sig skulden då den är betald till inkasso
är allt över då ,eller ska man även bet något till tingsrätten?

Jag funderar även om skulden måste vara reglerad innan tingsrätten handlägger ärendet? Måste de inte delge mig först? Dvs hinner jag betala innan tingsrätten fäller utslag så slipper jag väl anmärkning även i detta fall. Eller måste jag bevisa att skulden reglerats inom de 10 dagar som man får på sig hos fogden?

Jag funderar även om skulden måste vara reglerad innan tingsrätten handlägger ärendet? Måste de inte delge mig först? Dvs hinner jag betala innan tingsrätten fäller utslag så slipper jag väl anmärkning även i detta fall. Eller måste jag bevisa att skulden reglerats inom de 10 dagar som man får på sig hos fogden?

Det undrar jag också... om man nu har fel i att bestrida kravet... kommer man då få en anmärkning om man inte betalade inom dessa 10 dagar som man hade på sig från det att man skrivit under betalningsföreläggandet till Kronofogden..??
Nån som vet med säkerhet hur detta fungerar??

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp