Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bestrider krav från Kfm och förlorar = betalningsanmärkning?

[QUOTE=Mr_abisko Hur mycket ränta ska det vara ungefär på ett lån som det nu har gått 4 mån på , ska in nu med bevis till tingsrätten. Tänker betala men tycker att det var mycket ränta. Lån 3600 ränta 3000 och dessutom avgiften till kronofogden.

Skickar jag in papperskopior eller via mail, och är det till varje inkassoföretag. Hur tar jag reda på vilka inkassoföretag som finns? Vill så gärna få bort anmärkningen då jag har fått det undanröjt i Tingsrätten!!

jag sitter med en del frågor ;

1. när man fått 1.a brevet från KF men summan man är skyldig och allt.
hela summan är på 20 000kr.skickar in delgivningskvittot.Sen väntar man 10 dar tiils man får ett brev på posten(utslaget) detta säger att du måste betala hela skulden på 20000kr.Eller kan jag vända mig till sökanden igen för en uppdelning?

2. OM det är en mindre summa t.ex 2000-3000kr och kan betala det vid lönen om man säger så.Måste jag då betala inom 10 dar för att det utslag inte kommer på posten?

Kanske knepigt att förstå vad jag skrivit men kan man kanske chatta eller ringa någon om dessa frågor?

1. Ja, du kan när som helst vända dig till sökanden för att försöka få till en avbetalningsplan. Var beredd på att om ärendet ligger hos fogden kommer du nog att få betala in fogdens avgifter (640:- ?) till sökanden för att de ska dra tillbaka ärendet från fogden och lägga upp en avbetalningsplan.

2. Ja, du måste ha betalat inom 10 dagar från att du skrev under och skickade in delgivningen. Sökanden ska dessutom hinna återta kravet från fogden inom tiden.

Ha aldrig för bråttom med att skicka skriva under och skicka in delgivningen från fogden. Skicka aldrig in innan deadlinen för påminnelsen du får om du inte skickar in den första. Kan man köpa sig tid så ska man göra det om det finns chans att undvika ett utslag.

Till oregistrerad, Det är svårt att säga hur mycket räntan skall vara på 4 månader men 3000 kr lät saftigt, är du säker på att det bara är ränta för isf får du tillbaka 1000 kr av de på skatten nästa år men det lät mycket.

tingsrätten

fått ifrån tingsrätten när börjar 14 dagar att räknas är det utskriftsdatum?
hur kan man förhala det hela ytterligare 14 dagar

Betalningsförläägande

Är det någon som vet när skall man skriva under delgivningskvitto får man en påminnelse jag tänker bestrida ärendet kan man göra det och hur lång tid har man på sig

Är det någon som vet när skall man skriva under delgivningskvitto får man en påminnelse jag tänker bestrida ärendet kan man göra det och hur lång tid har man på sig

Man ska få två påminnelser, men var försiktig och lita inte på att det kommer. Hade nyss ett ärende hos KF som en delgivningsman kom hem på trots att jag inte hade fått en enda påminnelse!

stämmer som du säger dom kan komma hem ändå hände mig också jag hadde skickat in påminellsen men tydligen för sent så han kom hem med alla mina ärenden som jag fick skriva på igen.

så man ska aldrig vara helt säker.

Ja man kan aldrig vara säker när det gäller delgivningar tyvärr. Finns ju också s.k. privata delgivningsmän som inkassobolagen skickar ut, ofta otäcka typer som gillar att bossa och förnedra och skrämmas,. Är man skuldsatt så lever man under ständig press.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp