Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bank Norwegian, privatlån!

BN erbjuder aldrig ränta under 10%. De lånar ut pengar för enkelt.
Det är väl en del av deras strategi, att ta lite högre risker än andra banker och justera risken med högre räntor. Personligen tycker jag att det är riktigt bra eftersom det möjliggör någorlunda vettiga lån till personer som annars aldrig fått, trots att de kan visa att kalkylerna går ihop med ett samlingslån. När man väl har fått lånet kan man ju söka sig efter ett med bättre villkor.

Jag vill bara instämma i hyllningskören. Med en UC-score på 40%, 120k inkomst 2015 samt 12 ff blev jag beviljad 15k+25k, (utökade dagen efter). Fick dock komplettera med lönespec och har bättre inkomst nu än tidigare. Pengarna fanns på mitt bankkonton inom 24h.

Jag har bara gott att säga om Bank Norwegian. Kanske något hög ränta, men det känns otroligt skönt att de är en av få banker som tar risken.

Min stora fråga är nu:

Eftersom jag utökade från 15 till 40k inom 24h, när kan man ansöka om nästa höjning för att det inte ska se alldeles för tokigt ut för dem? Tänkte nämligen köpa en enklare, beg., bil. Så jag tänker mig att ha runt 60k totalt hos dem. Det värsta som kan hända är avslag, men man vill ju inte att de ska bli allt för fundersamma.

Jag vill bara instämma i hyllningskören. Med en UC-score på 40%, 120k inkomst 2015 samt 12 ff blev jag beviljad 15k+25k, (utökade dagen efter). Fick dock komplettera med lönespec och har bättre inkomst nu än tidigare. Pengarna fanns på mitt bankkonton inom 24h.

Jag har bara gott att säga om Bank Norwegian. Kanske något hög ränta, men det känns otroligt skönt att de är en av få banker som tar risken.

Min stora fråga är nu:

Eftersom jag utökade från 15 till 40k inom 24h, när kan man ansöka om nästa höjning för att det inte ska se alldeles för tokigt ut för dem? Tänkte nämligen köpa en enklare, beg., bil. Så jag tänker mig att ha runt 60k totalt hos dem. Det värsta som kan hända är avslag, men man vill ju inte att de ska bli allt för fundersamma.

Jag har fattat det som att när länken för att höja lånet dyker upp på "mina sidor" hos BN så ska det gå bra? Det kanske inte är så. Vänta 6 månader annars, ganska nära i tid men inte desperat :)

Jag har fattat det som att när länken för att höja lånet dyker upp på "mina sidor" hos BN så ska det gå bra? Det kanske inte är så. Vänta 6 månader annars, ganska nära i tid men inte desperat :)

Ja, ok. Den fliken är låst just nu. Kanske får avvakta två månader då i alla fall.

Hur menar du? Hur kan man söka sig till ett med bättre ränta?

Ja precis, samla samlingslånet så att säga. Beror ju på dina förutsättningar så klart, men jag förbättrade mitt kreditbetyg rejält när BN ersatte mina andra lån och krediter och kunder få ett lån till 4.9% ränta hos SEB via facket.

Ok, men jag har bara Bank Norwegian, ingen annan bank har beviljat mig.

Samma som jag då. Jag samlade lån och krediter hos BN i februari 2015, sedan, några månader senare, "samlade" jag BN-lånet hos SEB istället. Jag använde alltså pengarna från SEB för att lösa BN-lånet och har nu ett lån till skaplig ränta istället.

Samma som jag då. Jag samlade lån och krediter hos BN i februari 2015, sedan, några månader senare, "samlade" jag BN-lånet hos SEB istället. Jag använde alltså pengarna från SEB för att lösa BN-lånet och har nu ett lån till skaplig ränta istället.

Schysst! Ska testa att göra något liknande om ca ett år då!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp