Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bank Norwegian, privatlån!

Hej,
Blev nyss beviljad lån hos Norwegian på 125 000 kr, varav 80' ska gå till att betala av andralån.
Mina förutsättningar var:
250 tkr inkomst
8ff hos UC
Inga anmärkningar (sista betalningsanmärkningen försvann idag)

Räntan jag fick var däremot skyhög (20%)
Och tänkte bara kolla med er, nu har jag inte "mitt kreditbetyg" och kan därför inte se min score (%), men tycker ni jag ska ta detta lån eller söka vidare? Behöver somsagt runt 100 000 för att lösa allt, men vet inte om jag bllir beviljad någon annanstans eller får någon bättre ränta.
Tacksam för svar!
Mvh

är så less på BN. Jag förstår ingenting.

tog ett lån för 15 månader sedan på 80.000:-
fick upplåning för 8 månader sedan på 20.000:-

och nu är lånet uppe i 105.000kr

Hur kan ett lån öka 5.000kr när jag betalat på lånet i 15 månader...

är så less på BN. Jag förstår ingenting.

tog ett lån för 15 månader sedan på 80.000:-
fick upplåning för 8 månader sedan på 20.000:-

och nu är lånet uppe i 105.000kr

Hur kan ett lån öka 5.000kr när jag betalat på lånet i 15 månader...

Antar att en upplåning innebär att man börjar om på 0 med annuiteten? Då är det mest ränta man betalar. Dock får jag inte ihop siffrorna ändå.

Antar att en upplåning innebär att man börjar om på 0 med annuiteten? Då är det mest ränta man betalar. Dock får jag inte ihop siffrorna ändå.
Jo det gör den säkert. och jag vet att räntan är förjäkla stor andel av vad man betalar varje månad. men amorterar runt 100kr iaf.
så tycker det är märkligt att skulden gått upp c.a 800kr när den borde ha gått ner 800kr.

å sen är det olika siffror på olika ställen.

vid "upplåning" står det 105.xxxkr kvar på lånet jag har.
och på fakturan står det 103.xxxkr kvar på mitt lån.

som sagt dessa ska bort snarast. gillar inte att betala 2000kr i månaden varav 100kr i amortering. INTE KUL!

hur vet man att man kan upplåna hos mig så kan jag trycka där o då står det belopp man ska fylla ? hur mkt brukar man kunna låna upp? har 110tkr i lån? när kan man söka pä annan bank o få bättre rånta?

hur vet man att man kan upplåna hos mig så kan jag trycka där o då står det belopp man ska fylla ? hur mkt brukar man kunna låna upp? har 110tkr i lån? när kan man söka pä annan bank o få bättre rånta?

Du kan skriva in vad du tycker själv är lämpligt så kommer dom ge ett motförslag som är max det du kan låna, oavsett om det du själv angett är mindre eller mer än vad dom kan tänka sig.

Du bör söka på annan bank när du tror att du har bäst chans att bli beviljad där, alltså när problem försvinner, som anmärkningar, förfrågningar, underskott av kapital osv.

Undrar just vad man ska göra för att få lägsta möjliga ränta hos dessa.. en bekant testade att ansöka, inget stort lån förvisso, kring 25000kr. Har ingen enorm lön, ungefär 20´brutto, taxerade väl 150 förra året. 1 förfrågan, 0.5 i risk hos UC.. och blev erbjuden 20% ränta.. Det imponerade inte.

Edit: Jag trodde givetvis inte att lägsta möjliga ränta skulle erbjudas, men i alla fall en bit under 10... Blanco fanns med 9000 kr, inga kreditkort.

Undrar just vad man ska göra för att få lägsta möjliga ränta hos dessa.. en bekant testade att ansöka, inget stort lån förvisso, kring 25000kr. Har ingen enorm lön, ungefär 20´brutto, taxerade väl 150 förra året. 1 förfrågan, 0.5 i risk hos UC.. och blev erbjuden 20% ränta.. Det imponerade inte.

Edit: Jag trodde givetvis inte att lägsta möjliga ränta skulle erbjudas, men i alla fall en bit under 10... Blanco fanns med 9000 kr, inga kreditkort.

Bekant tog lånet, det står dock redan nu, dagen efter lånet är utbetalt att man kan ansöka om upplåning, blev väl erbjuden 130000 tror jag och tog 25.

fan gick ner med en ff idag nu har jag 5ff men uc gick upp till 1.6 från 1.3. nästa ff går bort 4februari Undrar kmr ucrisken gå upp mer ellr kmr den gå ner då? vill ansöka om upplåning hos bn då, tog lån från dom i augusti då kmr det ha gått 6månader

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp