Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bank Norwegian, privatlån!

En fråga till er som fått utbetalt, från det att ni sett på ert BoN konto att de betalt ut hur lång tid har det tagit tills ni hade pengarna på kontot?

(Handelsbanken)

vet att det står "normalt 1-2 bankdagar" så den informationen är ointressant det jag undrar är FAKTISK tid

Jag fick samma dag (SEB)

Jag noterade inte detta. Pengarna fanns på kontot onsdag 25/2, och då hade jag beviljats fredag 20/2.

bank norwegian har beviljad mig lån men vem inte varför dom vill ha min senaste lönespecifikation ? är det någon som har varit med om det ? va händer om man inte skickar ?

Varför vill du inte skicka din lönspeci ?

för jag får mindre lön än va jag angett i ansökan :/ men blev beviljad ändå ett lån hos dom .

för jag får mindre lön än va jag angett i ansökan :/ men blev beviljad ändå ett lån hos dom .

Du blev beviljad utifrån den inkomst du angivit, du har inte den inkomsten säger du själv och dom kommer inte betala ut något utan att du har skickat in din lönespec, och då ska det vara en lönespec som visar på den lön du har...

Annars vore det väl ingen konst att få lån, om någon har säg 17000 i månaden, men anger att man har 35000 i månaden. 35000 är ju hyfsat och man har god betalningsförmåga ( jämfört med den som har 17000). När dom tar en UC så flaggar den för vissa saker, tex att inkomsten avviker för mycket från angivet, i exempelt ovan skulle en uc visa inkomst på strax över 200000, men man har angett en inkomst motsvarande 420000. har man fått sån sjuk löneförhöjning är det kanske inte så konstigt att dom undrar om det stämmer :p

Spontant så kan du nog glömma lånet du blivit beviljad, då du lämnat felaktiga uppgifter.

Konstigt att man först ge dig ett lån,och sedan vill se lönespec.

Inte särskilt knepigt.. har man kryddat på inkomsten så pass att kreditsystemet flaggar för eventuella problem så är det ju rätt rimligt att man vill ha en förklaring..

Hur mycke mindre lön får du ! 10.000 kr ??

Det man skall ange är ju det man får i månaden. Sen om det visar högre på UC är ju bara bra. Man kan ju jobba en massa övertid under året. Så när jag ansöker så anger jag bara min månadslön plus eventuella tillägg som jag får varje månad.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp