Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bank Norwegian, privatlån!

Hur mycket sökte du på, var det de 210k du blev beviljad?
Har du angett vilka lån du ska lösa? (även typ sms lån?)
Utöver inkomst 500k hur har du det med underskott osv, högt? Antal förfrågningar?
Funderar på att ansöka själv hos dom så tacksam för svar.

Sökte på 100.
Angav att lösa 2 lån, nu i efterhand så kommer jag lösa flera lån så jag kommer bli helt skuldfri. Förutom denna lånkostnad. Underskott sedan förra året 26k. 8 förfrågningar. Varav 3 går ut nu i mars/april.

I efterhand skulle jag nog ha sökt efter nya inkomstdeklarationen var registrerat för lägre ränta men kommer ändå kunna lösa lånet inom högst 5 år.

Min uppfattning är att Norwegian är ger lättare lån än andra, pröva annars santander.

Mitt lån hos norwegian gick till kronofogden, betalade av hela lånet direkt då... Har jag någon chans att bli beviljad ett nytt lån hos dem? xD

nån som haft ett lån där, betalt tillbaka och sedan tagit ett nytt? hade de någon form av väntetid? bättre/sämre ränta?

bra läge nu att se över lånen när räntan är så låg, känns som att det är större möjligheter när bankerna får slåss lite

men det kanske inte går att få under 15% på norwegian?

Fick ett erbjudande på 160.000 (215.00 erbjuden) det skulle täcka i stort sätt alla MINA skitkrediter inklusive typ IKEA krediter.

när jag betalt klart 2030 nån gång har jag betalt 492.000 URK!!!

det är ju 200% i ränta.

1. kan jag ändra återbetalnings takt på ett BoN-lån (allternativt betala in mer per månad och på det sättet korta tiden och sänka totala räntan)

2. jag har ju goodcash mfl. på 5 år men det är svårt att ro runt det utan att låna mer varje månad så risken är ju att jag bara utökar så fort jag betalt tillbaka lite, hur tänker ni

3. om jag skulle söka om med en medsökande med antagligen rätt dålig "score" men inga anmärkningar kan det sänka räntan, och påverkar den godkännda jag fick nu möjligheten att göra en ny ansökan typ imorgon?

Om lånet kan hjälpa dig att lösa alla dina problem nu så ta det! Innan du har betalat av det lånet kommer du säkert ha möjlighet att söka ett lån hos din bank till mycket bättre ränta! Är så jag tänker, nu när nya deklarationen går in så söker jag sedan lån hos bank och löser hela lånet.

Hade också tagit lånet och rensat och ligg lågt ett år sen så har du bra förutsättningar sen att få ett bra lån med bra ränta... Hur såg dins föruttsättningar ut med scorekort , förfrågningar, lön etc.. Tacksam för svar behöver själv söka för rensa för att få ihop ekonomin

Fick ett erbjudande på 160.000 (215.00 erbjuden) det skulle täcka i stort sätt alla MINA skitkrediter inklusive typ IKEA krediter.

när jag betalt klart 2030 nån gång har jag betalt 492.000 URK!!!

det är ju 200% i ränta.

1. kan jag ändra återbetalnings takt på ett BoN-lån (allternativt betala in mer per månad och på det sättet korta tiden och sänka totala räntan)

2. jag har ju goodcash mfl. på 5 år men det är svårt att ro runt det utan att låna mer varje månad så risken är ju att jag bara utökar så fort jag betalt tillbaka lite, hur tänker ni

3. om jag skulle söka om med en medsökande med antagligen rätt dålig "score" men inga anmärkningar kan det sänka räntan, och påverkar den godkännda jag fick nu möjligheten att göra en ny ansökan typ imorgon?

1 du kan alltid, ALLTID, betala in extra på ett privatlån, det har du laglig rätt till. Företag har inte nödvändigtvis den rätten, som jämförelse.

Tack för era svar och funderingar.

Jag la om till 200.000 och signera de får betala av runt 150.000 pix på massa skit jag har och då är allt inte med.

Men frågan är man uppger ju inte så mycket uppgifter i ansökan va jag minns om jag signerat lånelöftet va är risken att de inte skulle gå igenom trots allt?

Eller är det "klart"?

När jag signerat stod det att pengarna nu kommer betalas ut enligt rutin typ?

Kan de ha tagit UC och den inte dykt upp på KIVRA för att det är helg?

Skulle ju suga rejält om det här inte går igenom i efterhand som jag förstått att en del råkat ut för?

kom ni till signering?

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp