Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Avslag, nu orkar jag inte mer! Tankar och hjälp!

Skydda barnen! De är helt oskyldiga och ska hållas borta fr såna ”sanningar”. Det enda de behöver veta är att ni har ont om pengar, som många andra, och att de inte kan få dyra presenter.
Hoppas det löser sig till det bästa för er, det är oerhört tungt att ha så ansträngd ekonomi och dessutom ha två små barn gör det ännu tyngre. Håll ut!
Absolut, det ända jag brukar prata om att är priserna på mat och mycket annat har blivit väldigt dyrt aldrig pengar så sätt! Ja, jag ska prata med honom mer ikväll vad han känner med allt.

I praktiken kommer inte gården kunna utmätas för dina skulder.
Ok! Hur är det med traktorer och motorcyklar som inte ens är troligt att jag köpt och står på svärfar och sambon? Lantbruksakerna är ju till gården till jobb kan man säga då de gör att korna får mat m.m.

Ok! Hur är det med traktorer och motorcyklar som inte ens är troligt att jag köpt och står på svärfar och sambon? Lantbruksakerna är ju till gården till jobb kan man säga då de gör att korna får mat m.m.

Har minnesbild över att jag svarat på det redan?
Där är det inte lika glasklart. Kan bedömas vara ditt och då ska det såklart utmätas. Ni har så bevisbördan.
Kika lite på utsökningsbalken 4:17-19, samt från 24 ang fastigheten

Absolut, det ända jag brukar prata om att är priserna på mat och mycket annat har blivit väldigt dyrt aldrig pengar så sätt! Ja, jag ska prata med honom mer ikväll vad han känner med allt.
Jag tycker att är nyttigt att prata pengar med barn och involvera dem i hur ekonomin ser ut men på ett sätt som inte skapar oro. Barn förstår mer än vad vi tror och är kapabla att bidra på sitt sätt. Man kan vara ärlig utan att lasta över ångest på dem.

Jag tycker att är nyttigt att prata pengar med barn och involvera dem i hur ekonomin ser ut men på ett sätt som inte skapar oro. Barn förstår mer än vad vi tror och är kapabla att bidra på sitt sätt. Man kan vara ärlig utan att lasta över ångest på dem.
Kan vara bra att prata ekonomi generellt också.
Det är inte direkt ovanligt att barnen restförs om förälder/föräldrar restförts.
Några som är gamla i gemet på kontoret har emellanåt koll och kan redogöra för flera generationer med samma typ av ekonomiskt sinne.

Har minnesbild över att jag svarat på det redan?
Där är det inte lika glasklart. Kan bedömas vara ditt och då ska det såklart utmätas. Ni har så bevisbördan.
Kika lite på utsökningsbalken 4:17-19, samt från 24 ang fastigheten
Jag tänker att Ts i det här fallet kan behöva lite mer reflektion kring när det kan tänkas bli tal om utmätning, vilken typ av egendom och rimligheten i att hennes svärfars utrustning för att sköta sitt lantbruk skulle utmätas för hennes skulder. Inte bara vetskap om att egendom kan utmätas om den anses tillhöra henne. Tror att hon skulle bli lugnare då.

Jag tänker att Ts i det här fallet kan behöva lite mer reflektion kring när det kan tänkas bli tal om utmätning, vilken typ av egendom och rimligheten i att hennes svärfars utrustning för att sköta sitt lantbruk skulle utmätas för hennes skulder. Inte bara vetskap om att egendom kan utmätas om den anses tillhöra henne. Tror att hon skulle bli lugnare då.

Det går absolut inte utesluta att sådan lös egendom utmäts, oavsett om det lugnar eller inte.

Absolut, jag vill inte de ska hamna som jag och derför de är viktigt för mig att de förstår värdet av pengar och allt får runt och kring. Derför är jag extremt tacksam att deras pappa är väldigt duktig med pengar. Ja, precis! De förstår mkt !

Det går absolut inte utesluta att sådan lös egendom utmäts, oavsett om det lugnar eller inte.
Ja, förstår det! Ska kolla lite och ringa imorgon och checka av lite vad som kan behövas så jag kan ordna fram alla papper om det behövs. Kf kommer ju inte en dag och tar med sig allt tänker jag. Ska ringa jurist med och kolla om de finns möjlighet att skriva något papper med för att säkra saker. Traktor har ju varit i svärfars ägo innan vi ens flyttade hit och även innan. Hon på kf sa till mig att de ska ca skäligt att jag köpt de saker de tänker ta ?! Hur går motiveringen till att de är jag som köpt traktor och en hel del lantbruk saker när de finns lantbruk på gården som drivs av svärfar ?

Tror du behöver försöka slappna av och inte tänka för mycket. Du har överklagat avslaget på skuldsaneringen...invänta svaret där. Blir det löneutmätning senare så ta det därifrån.
Som jag skrivit till dig tidigare så äger min man huset vi bor i och trots att vi är gifta och han äger bilar med lite högre värde har kfm ALDRIG haft en tanke på att kolla sånt. Har du inga tillgångar har dom inget att utmäta! Jag hade nästan 1 miljon i skulder och löneutmätning i 5 år utan något hembesök eller frågor om huset osv. Enda dom frågade om huset var när jag sökte skuldsanering och då var det om det fanns möjlighet för min man att låna på huset för att hjälpa mig lösa mina skulder. När jag sa att öervärdet inte var tillräckligt så var dom nöjda med det.
Jag fick enbart avslag för att jag inte jobbade heltid.
Lycka till och försök släppa oron! Det blir bättre.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp