- Meddelanden
- 31 418
- Mottagna reaktioner
- 16 473
- Poäng
- 11 677
Trist att dålig ekonomi kan gå i arv!
Jag skulle säga mer att det som ärvs är bristen på kontroll eller intresse av kontroll för ekonomin
Trist att dålig ekonomi kan gå i arv!
Det behövs väldigt mycket mer privat ekonomi undervisning i skolan.Jag skulle säga mer att det som ärvs är bristen på kontroll eller intresse av kontroll för ekonomin
Betydligt roligare att ärva fastigheter och förmögenhet.Trist att dålig ekonomi kan gå i arv!
Så klart. Det bästa är att bygga upp sin egen förmögenhet så man lär sig värdet av pengar. Leva på ärvda pengar kan inte vara svårt.Betydligt roligare att ärva fastigheter och förmögenhet.
Det behövs väldigt mycket mer privat ekonomi undervisning i skolan.
Det är därför det går i arv, håller med och det är därför skolan kan göra en insats och lära mer om privatekonomi. Diska kan alla lära sig ändå.Eller så går det i arv för att föräldrarna inte lär barnen det dom behöver veta, i dagsläget är det ju föräldrarna som ska lära barnen om privatekonomi och där kan man ju se att det misslyckas ganska rejält många gånger.
jag hoppas verkligen på saneringen för min och barnens skull verkligen och denna gången vill jag att de ska bli rätt.Håller tummarna för dig! Du har lärt dig nu! Hoppas det går vägen.Tänkte bara säga att alla vet om ni att jag ä hos kronofogden, även min svärfar kollade om han kunde hjälpa mig men tyckte att jag skulle ansöka om saneringen igen! Jag sa att jag va rädd att de kunde komma ut till oss för att utmäta men han sa att det finns kvitto på allt så de kommer inte kunna ta något, nu vet alla om det iallafall. En väldigt lättnad är fortfarande väldigt rädd av mig ändå. Även bilen står på mig nu, har lagt försäkringen månadsvis istället för en klump summa.
har ansökt om saneringen igen iallafall. De som kommer va jobbigt nu är bränslet till jobbet de kostar just nu 28.52 och de blir ca 2000kr för varje tankning och då behöver jag tanka två gånger varje månad. Men kf räknas väl på en annan summa som är väldigt mycket lägre? Även maten börjar ju bli väldigt dyrjag hoppas verkligen på saneringen för min och barnens skull verkligen och denna gången vill jag att de ska bli rätt.
Har du haft sanering tidigare?Tänkte bara säga att alla vet om ni att jag ä hos kronofogden, även min svärfar kollade om han kunde hjälpa mig men tyckte att jag skulle ansöka om saneringen igen! Jag sa att jag va rädd att de kunde komma ut till oss för att utmäta men han sa att det finns kvitto på allt så de kommer inte kunna ta något, nu vet alla om det iallafall. En väldigt lättnad är fortfarande väldigt rädd av mig ändå. Även bilen står på mig nu, har lagt försäkringen månadsvis istället för en klump summa.
har ansökt om saneringen igen iallafall. De som kommer va jobbigt nu är bränslet till jobbet de kostar just nu 28.52 och de blir ca 2000kr för varje tankning och då behöver jag tanka två gånger varje månad. Men kf räknas väl på en annan summa som är väldigt mycket lägre? Även maten börjar ju bli väldigt dyrjag hoppas verkligen på saneringen för min och barnens skull verkligen och denna gången vill jag att de ska bli rätt.