- Meddelanden
- 1 316
- Mottagna reaktioner
- 248
- Poäng
- 447
Ja tack! Nu ska jag bara berätta för svär föräldrarna och hoppas på lite tur då jag vet att de sitter på en hel del pengar men inget jag kommer fråga då jag vill lösa saker själv men samtidigt vet jag att han tycker det är bättre att jag gav honom varje månad än betala massa räntor. Men då när de var på tal så var när vi delade på oss så blev aldrig något av det. Jag överanlyserar något extremt och över tänker allt. Ja, jag hoppas överklagan kan gå igenom att jag får som en omprövning av allt att de skickas ut ny plan osv skickade in allt jag kom på. En till tre månader sa tingsrätten här beroende på fall.Tror du behöver försöka slappna av och inte tänka för mycket. Du har överklagat avslaget på skuldsaneringen...invänta svaret där. Blir det löneutmätning senare så ta det därifrån.
Som jag skrivit till dig tidigare så äger min man huset vi bor i och trots att vi är gifta och han äger bilar med lite högre värde har kfm ALDRIG haft en tanke på att kolla sånt. Har du inga tillgångar har dom inget att utmäta! Jag hade nästan 1 miljon i skulder och löneutmätning i 5 år utan något hembesök eller frågor om huset osv. Enda dom frågade om huset var när jag sökte skuldsanering och då var det om det fanns möjlighet för min man att låna på huset för att hjälpa mig lösa mina skulder. När jag sa att öervärdet inte var tillräckligt så var dom nöjda med det.
Jag fick enbart avslag för att jag inte jobbade heltid.
Lycka till och försök släppa oron! Det blir bättre.
men som du säger ta en dag i taget.
men får se vad tiden visar ska ta kontakt igen med kf imorgon och se vad de säger vad för bevis de behöver för att de ska se vem som äger vad, jag har som sagt varken lantbruk eller något sådant. Har ett par månader att ordna med alla bevis isåfall men måste bara veta vad för bevis som behövs mer sen får jag se vad överklagan ger och ta allt som de kommer!