Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Avslag, nu orkar jag inte mer! Tankar och hjälp!

Även envisa medlemmar är välkomna här. Ens egen situation kanske är väldigt olik nån annans så vi vet aldrig vad som ligger bakom "envisheten". Desperation skulle jag tro. Eller att man inte kommit så långt än med vissa insikter, som andra kanske redan gjort.
Absolut, inte skrivit nått annat men om personen inte kommer ur sin vad man nu ska kalla det, desperation kanske, så kanske det behövs lite mer rakt på sak vad som håller på att hända. Tror vi alla här vill hjälpa till hur envis någon än kan vara och den som försöker hjälpa till måste också få säga det.

Absolut, inte skrivit nått annat men om personen inte kommer ur sin vad man nu ska kalla det, desperation kanske, så kanske det behövs lite mer rakt på sak vad som håller på att hända. Tror vi alla här vill hjälpa till hur envis någon än kan vara och den som försöker hjälpa till måste också få säga det.
Okej ja, men det som hjälper är att ge förslag och märker man att ts inte är mottagen så får det väl vara så, onödigt att sätta epitet på människor som redan mår jävligt dåligt.

Jaja, jag var ironisk men okej..
Du har nu lagt upp flera olika lösningar, du ska överklaga , du ska låta det gå till utmätning, du ska inte flytta ihop, du ska betala av på skulderna på nått vis och nu ska svärfar och nån på Swedbank hjälpa dig. Du måste få professionell hjälp med detta, märker du inte vad rörigt det är? Ta rådet som flera skrivit och kontakta kf hur du bäst löser detta.

ja, jag ska överklaga det är prio ett! Sedan om de inte går så får de ju gå till utmätning jag trodde att de va bra att man betalade in på skulder om man hade möjlighet då jag inte vill att de ska växa. Då sambon äger en skogsgård samt är på gång att eventuellt köpa en till så vill jag helst inte att någon ska komma hit pga av att jag inte vill att han ska bli berörd och jag fattar han blir det hur eller hur! Derför kom jag och tänka idag på morgonen att sista lösningen att eventuellt kunna samla 1,2 milijoner utan lön är att fråga svärfar om hjälp och betala honom istället. Derför känns det som ett långskott att förklara och visa situationen så får han ta ställning till om han vill hjälpa till eller inte. Men då har jag försökt allt iallafall !

Igår slank allt med kf och skuldsaneringen ur mig, han blev jätte arg. Inte att jag får löneutmätning då han anser att jag får stå mitt kast osv det är ju mina handlingar som gjort att jag är här. Sa att jag kunde flytta och han sa att jag får göra som jag själv vill men att jag förstör familjen nu genom att splittra oss igen. Han sa stt gården är värderat till 25 milijoner han har lån på 7 men han säger stt han har kollat en gång innan om han ka. Hjälpa mig men det går verkligen inte och inget jag begärt nu heller. Han blev förvånad över stt kf kan komma hit och ta hans saker när de står på honom för jag äger ju inget här. Jag önskar att de fanns något man kunde skriva som hade säkrats han saker för jag kan ”gärna” ta utmätning ett tag och hoppas på saneringen igen. Slutade med att jag fick migrän anfall och spydde hela kvällen igår. Jag fick till uppgift att berätta för barn och hans föräldrar varför jag flyttar igen. Så är det med de!

Igår slank allt med kf och skuldsaneringen ur mig, han blev jätte arg. Inte att jag får löneutmätning då han anser att jag får stå mitt kast osv det är ju mina handlingar som gjort att jag är här. Sa att jag kunde flytta och han sa att jag får göra som jag själv vill men att jag förstör familjen nu genom att splittra oss igen. Han sa stt gården är värderat till 25 milijoner han har lån på 7 men han säger stt han har kollat en gång innan om han ka. Hjälpa mig men det går verkligen inte och inget jag begärt nu heller. Han blev förvånad över stt kf kan komma hit och ta hans saker när de står på honom för jag äger ju inget här. Jag önskar att de fanns något man kunde skriva som hade säkrats han saker för jag kan ”gärna” ta utmätning ett tag och hoppas på saneringen igen. Slutade med att jag fick migrän anfall och spydde hela kvällen igår. Jag fick till uppgift att berätta för barn och hans föräldrar varför jag flyttar igen. Så är det med de!
Är det hans gård/köpepapper finns? Då blir d svårt för KFM att mäta ut på egendomen. Möjligen lösa föremål inventarier. De räknar med hans lön så ditt förbehållsbelopp blir lägre.

Bra att du äntligen berättade för honom om läget. Verkar som att han behöver mer information om hur saker går till, kanske kan ni ta hjälp tillsammans och reda ut vad som gäller.
Om jag fattat rätt har ni yngre barn, varför ska du berätta och oroa dom om detta?? Barn ska inte behöva höra sånt här från dina föräldrar, man kan förklara på annat sätt varför det inte funkar att bo ihop just nu men att berätta för dom ekonomiska problem är inte så klokt.

Är det hans gård/köpepapper finns? Då blir d svårt för KFM att mäta ut på egendomen. Möjligen lösa föremål inventarier. De räknar med hans lön så ditt förbehållsbelopp blir lägre.
Ja, allt är hans jag finns inte med på några papper någonstans. Ja, hans pappa har hand om djuren fortfarande så allt med lantbruket som traktorer med m.m står på honom säkert köpt innan vi ens flyttade hit. Så är med jäkla piss för allt som finns i maskinhallen är ju hans pappa saker som verktyg, traktorer, däck till han och hans frus bil m.m.

Bra att du äntligen berättade för honom om läget. Verkar som att han behöver mer information om hur saker går till, kanske kan ni ta hjälp tillsammans och reda ut vad som gäller.
Om jag fattat rätt har ni yngre barn, varför ska du berätta och oroa dom om detta?? Barn ska inte behöva höra sånt här från dina föräldrar, man kan förklara på annat sätt varför det inte funkar att bo ihop just nu men att berätta för dom ekonomiska problem är inte så klokt.
Ja, fem och nio. Nä, tänker inte ta upp något sådant från min sida iallafall. Jag flyttar endast för att jag inte vill han ska bli av med saker då allt känns så luddigt. Jag hade ju hellre bort kvar så sätt

Ja, fem och nio. Nä, tänker inte ta upp något sådant från min sida iallafall. Jag flyttar endast för att jag inte vill han ska bli av med saker då allt känns så luddigt. Jag hade ju hellre bort kvar så sätt
Men herregud! Ta och ring kfm och berätta exakt som det är och få ett direkt svar från någon som vet. Det måste gå att lösa så att familjen inte måste splittras.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp