Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

American express krav?

Först efter 6 mån medlemskap tillåts man kontantuttag i bankomaterna. Värt att lägga på minnet.

Det vet jag, alltså att jag inte kan ta ut pengar ur en bankomat.
Men jag har typ 35K att använda. Hur fasiken får jag ut dom pengarna?

PayGoo är väl det enda misstänker jag som fungerar...

Jag st

Vilket dåligt kort det känns otryggt att resa det med om man behöver ta ut pengar.

Jag st
Vilket dåligt kort det känns otryggt att resa det med om man behöver ta ut pengar.

Vilket syftar du på? Amex? Du skaffar ju inte ett Amex platinum för att ta ut pengar ur en bankomat primärt och dessutom så brukar man ofta ha ett vanligt kort som är kopplat till ens konto. Jag tillhör den promillen som behöver använda kortets kredit till annat misstänker jag.

För oss dödliga hittar du inte ett bättre kort än Amex Platinum. Jag har på en resa sparat åtminstone 2K.

Du kan prova och betala från ditt Amex till skatteverket - så har jag gjort med andra kort - sedan tar du ut pengarna från ditt skattekonto, överbetala bilskatt har också funkat

Jag har Revolut som kontokort, går att göra direktinsättnigar från kreditkort och sedan använda från debitkortet

Tjena Terry.

Tänkte bara berätta att jag precis förde över några tusingar från mitt amex kort till mitt skrill-konto, inga frågor denna gång, inget automatiskt säkerhetssms heller. Har gjort det tidigare men då har jag fått sms om misstänkt bedrägeri och behövt ringa amex och säga att det är jag.

Nu 2-3 år senare (sen senast) inga frågor, inget sms. Plockar ut pengarna till mitt bankkonto, tar 2-5 bankdagar innan jag ser dessa.

Tjena Terry.

Tänkte bara berätta att jag precis förde över några tusingar från mitt amex kort till mitt skrill-konto, inga frågor denna gång, inget automatiskt säkerhetssms heller. Har gjort det tidigare men då har jag fått sms om misstänkt bedrägeri och behövt ringa amex och säga att det är jag.

Nu 2-3 år senare (sen senast) inga frågor, inget sms. Plockar ut pengarna till mitt bankkonto, tar 2-5 bankdagar innan jag ser dessa.
det har väl mycket med att göra hur stora överföringarna är, jag blev uppringd av Santander när jag förde över totalt 35000 till Skrill och STP för några år sedan.
förra veckan blev jag också uppringd av Santander då jag köpte högtalare för 31175kr på eBay och betalade med PayPal

Tjena Terry.

Det går snabbare än 2-5 dagar. Jag förde över i förmiddags och på eftermiddag satt pengarna på kontot. Så 1 bankdag typ :)

Vad är skrill? Hur för jag över därifrån till mitt konto?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp