Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

3 obetalda månader till skuldsanering

5 månader. 48 år. Jag kan inte låna av en vän. De är inte rättvist. Nä en vanlig mormor som jobbar å sliter
Ok, 5 månader in bara och redan strulat till det så grovt. Och då har du ju ganska nyligen haft några betalningsfria månader mellan att löneutmätningen slutade och din betalplan på skusan kom. Då är kanske inte skuldsanering något för dig ändå...
Men ändå förbannat trist att sumpa en sådan chans som skuldsanering faktiskt är. Du kunde varit skuldfri vid 53.

Men jag hade personligen ändå gjort allt jag kunnat för att försöka hålla skuldsaneringen vid liv och genomföra den, men sån är jag. December är ju betalfri så redan där har man ju 1 inbetalning "gratis" att slänga in för att komma ikapp.

Hur länge hade du varit spelfri å när tog det senaste lånet när du fick igenom din sanering ?

Jag kommer inte låna pengar av min vän. Jag tar på mig att jag kommer ha löneutmätning resten av mitt liv. Jag kräver inte mkt. Mat på bordet och att få vara frisk å älska och bli älskad av mina barn och barnbarn. Jag har berättat för dem nu om att saneringen kommer hävas och de stöttar mig i att bara få andas och släppa allt va jaga pengar heter. Min sista fråga här är : När får jag veta att de gjorts en omprövning? Samma dag som den görs eller när själva domen kommer?

Du får veta när det är dags att handlägga din omprövning, den har då troligen kommit in för några månader sedan.

Jag förstår hur du resonerar - dock håller jag fast vid vad jag skrev tidigare.

Jag hoppas det löser sig för dig på ett vettigt sätt. Och jag tror ärligt att du skulle må bra av att söka upp VC och be om att få samtalskontakt. Jag säger det med respekt och vänlighet - inte för att

Du får veta när det är dags att handlägga din omprövning, den har då troligen kommit in för några månader sedan.
Går det fråga kronofogden om ngn omprövning inkommit?

Går det fråga kronofogden om ngn omprövning inkommit?
Ja det går det, du bör få svar också.
Däremot kommer det inte hjälpa att ringa och tjata 3 gånger om dagen för att dom ska hantera din före eller så.

Tycker beslutet är vansinne. Fundera över det 2-3-4 gånger till.

Som ovan skriver. Du kan bli skuldfri när du är 53 - andra utfallet är förmodligen existensminimum på livstid. Den tiden mellan 53 till pension 67 år är ändå ca 15 år med full lön som skuldfri och möjlighet till ett bra liv.

Om du har barn över 20 år som jobbar så kanske låta dom ta ett lån på 80.000 för att komma ikapp och därefter lämna över bankdosan till ditt barn så hxn kan hjälpa dig sköta ekonomin och ha full koll på ditt bankkonto till skuldsaneringen är över och en tid efter. Sammarbeta som en familj att lösa detta.

Senast ändrad:
Tycker beslutet är vansinne. Fundera över det 2-3-4 gånger till.

Som ovan skriver. Du kan bli skuldfri när du är 53 - andra utfallet är förmodligen existensminimum på livstid. Den tiden mellan 53 till pension 67 år är ändå ca 15 år med full lön som skuldfri och möjlighet till ett bra liv.

Om du har barn över 20 år som jobbar så kanske låta dom ta ett lån på 80.000 för att komma ikapp och därefter lämna över bankdosan till ditt barn så hxn kan hjälpa dig sköta ekonomin och ha full koll på ditt bankkonto till skuldsaneringen är över och en tid efter. Sammarbeta som en familj att lösa detta.
Nu får du väl ge dig med dina rekommendationer att ta ett lån?
Bevisligen kan personen i fråga inte hantera pengar, att då LÅNA mer pengar kommer inte lösa något långsiktigt...

Bevisligen kan personen i fråga inte hantera pengar, att då LÅNA mer pengar kommer inte lösa något långsiktigt...
Håller med till fullo.
Nu har TS tagit ett beslut och då är det bättre att stötta henne i det.

Ingen större idé, det går inte in helt enkelt.

Livet är viktigare än pengar!!! Jag värd att leva trots detta. Jag kommer med detta att prioritera min hälsa.
Ingen kan döda mig för detta
Jag kan inte hamna i fängelse
Jag kan vara hemma när jag är sjuk från jobbet utan att få panik för att få ihop pengar. Vilket annars kan leda till stress och för tidig död
Mina nära vet och de älskar mig ändå.
Va andra säger ska jag strunta i. Jag har ett människovärde ... samma som innan jag sökte skuldsanering och samma som innan jag fick skulder. Ta hand om er!! Vi lever bara en gång och vem vet ...om jag lyckats med min skuldsanering kanske jag ändå fått en obotlig sjukdom om 5 år... lycka är inte pengar.
Nu har du fattat ett beslut som passar dig och nu kan du gå vidare med det som är viktigt för dig.
Lycka till!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp