Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ångest

Han kollar aldrig bara då räkningar ska betalas ngr minuters godkänna betalningar och loggar ut. Jag gömmer post har allt på min email använder hans bank id för att logga in o ut. Mm bedrövligt. Och jag ska ta mitt straff. Berädd på det.
Din man måste (ursäkta ordvalet) vara efterbliven......
Du har gjort detta mot honom en gång innan,
ändå lyckas du kommer över hans mobil / bankID och dyl.

Vore jag honom skulle jag få posten skickad till en postbox och låsa in elektroniken i ett kassaskåp när man inte kan ha den inom synhåll .

Jag kan bara säga att hade jag tillgång till min sambos bank id så hade jag lugnt kunnat låna samma summa utan att han märker ngt. Han har lämnat över allt ansvar för ekonomin på mig, han vill inte veta av räkningar och sånt, totalt ointresserad. Det är på gott och ont! Jag hade önskat att han var delaktig men han vill bara dra kortet och det ska finnas pengar på kontot vilket skapar enorm stress hos mig.

Så det kan inte vara omöjligt för ngn annan att låna pengar i en partners namn men det kommer däremot inte kunna döljas hur många år som helst för rätt som det är ska man till banken och söka utökat bostadslån eller ngt annat och då kommer det komma upp.
Lånen ska betalas och det är märkligt att det inte dras från mannens konto, de flesta har autogiro, e-faktura väldigt få med avier.

Jag kan bara säga att hade jag tillgång till min sambos bank id så hade jag lugnt kunnat låna samma summa utan att han märker ngt. Han har lämnat över allt ansvar för ekonomin på mig, han vill inte veta av räkningar och sånt, totalt ointresserad. Det är på gott och ont! Jag hade önskat att han var delaktig men han vill bara dra kortet och det ska finnas pengar på kontot vilket skapar enorm stress hos mig.

Så det kan inte vara omöjligt för ngn annan att låna pengar i en partners namn men det kommer däremot inte kunna döljas hur många år som helst för rätt som det är ska man till banken och söka utökat bostadslån eller ngt annat och då kommer det komma upp.
Hej fina, håller helt med om vad du säger!
Men om du hade blåst din man på miljonskulder en gång innan skulle han nog inte släppa allt lika lätt till dig när allt har börjat ordna upp sig.

Jag är ledsen å dina vägar dock att allt ansvar ligger på dig i er relation, han borde hjälpa dig lite. Gemensamt liv, gemensam ekonomi = gemensamt ansvar och engagemang. Jag är ingen relationsexpert, man dela upp vardagen genom att en tex städar och den andre lagar mat. Men en sån grundläggande förutsättning som ekonomi för att livet ska fungera borde vara en gemensam syssla. Stor kram till dig dock Myra, och hojta till dig om det blir övermäktigt, vi lyssnar och stöttar om vi kan <3

Hur har han missat skatteverket ?där visas ju hans lån?
Bank id är kopplat till hans id och det är kopplat till Skatteverket som redovisar lånen varje år. Alla räntor o annat ! Hur har han helt missat de.. eller deklarera du till han med ?

Hur har han missat skatteverket ?där visas ju hans lån?
Bank id är kopplat till hans id och det är kopplat till Skatteverket som redovisar lånen varje år. Alla räntor o annat ! Hur har han helt missat de.. eller deklarera du till han med ?
Mm deklarerar åt han

Är lite nyfiken på mekanismen bakom såna här bedrägerier. Vad driver en till att begå brottsliga handlingar? Vet att som spelberoende är man beredd att gå väldigt långt men är alla benägna att "korsa gränsen".? Jag har ljugit och undanhållit men tror inte jag skulle våga göra det TS har gjort.
Handen på hjärtat, vad tror ni om er själva?

Nä det här var nog bland de värsta historier jag hört om det är sant. Det är många som hade gjort väldigt mycket för att få en sådan chans som TS fått med skusan osv, att man sedan pissar på den chansen och gör om samma misstag igen..ja du då vet jag inte vad som hjälper. Sen kan jag inte fatta hur man kan vara så naiv att lita på dig och inte ha koll på sin ekonomi överhuvudtaget. Det är också sjukt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp