Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ångest

Och inget illa menat men har du gjort så mot din Karl för andra gången. Så är du värd fängele... för hans liv är
Förstört och du behöver lära dig en läxa.

Är själv spelfri spelberoende och finns inget med beroende som kan försvara en sån handling... tyvärr

Ja jag har full kontroll tar poat skaffat hans uc till min email och ja gdeklarerar och jag för över in o ut pengar då vi betalar räkningar han bara signerar och skrollar ej neråt. Jag är 47 snart och vi vart ihop sedan jag var 18 (förutom en kort period skiljda) har 3 vuxn barn oxh 2 barnbarn . Alla kommer krossas såras . Ingen vet.
Det är lite det här jag menar, om han visste och folk runt er visste hur spelmissbruk fungerar, skulle han aldrig låta dig ta det ansvaret, förstår 100% att man vill visa att man klarar det, men man skall inte låta någon med spelmissbruk ha helt fria händer med ens pengar.

Ett ex. som var sambo med mig när jag hade det som värst gjorde lika, när jag avslöja hur det låg till och bad henne ha koll på kontot framöver, för hon skulle se direkt om jag slösa våra pengar sa ja till att göra det, men kolla bara typ 1 gång, sen tog det inte lång tid innan speljävulen sa till mig "hon kollar ju inte du kan spela lite, spela lite då och då för det är ju kul, och vinner du blir hon ju inte sur"

Och då det var våra pengar och jag var ärlig med att jag inte skulle klara hantera det, eller att risken för återfall minimerades om hon bara logga in och kolla så känner jag faktiskt mig inte lika ansvarig (nu går vissa upp i limningen) men man sätter inte en Fd alkoholist på vinprovning isch...

Det var mycket värre när du gjorde det första gången anser jag, för denna gång borde du inte kunnat hålla på obemärkt.

Sen, ja det är väldigt fint att han litat på dig igen men i det här fallet blir det en björntjänst.

Senast ändrad:
Är själv spelfri spelberoende och finns inget med beroende som kan försvara en sån handling... tyvärr
Uj då jag gjorde precis lite det omöjliga
.. :)

Men jag tror vi menar lite olika,

Handlingen är förkasstlig och konsekvenser skall kännas.

Men man borde som sagt inte gjort det möjligt.

Vill man inte bryta ett beroende till 100% går det inte talar av egen Erfarenhet. Både droger alkohol och spelmissbruk. Gör en behandling få hjälp. Men vill du inte själv helt så
Spelar det ingen roll. Återfall får man räkna med det hör till. Men tar man ett återfall antingen kan man välja lära sig en läxa av det Ellee fortsätta ? När jag skulle sluta med droger så sket det sig flera gånger men det var för jag inte ville sluta till 100%.
så börja med rannsaka dig själv. Skriver inte detta för va dum. Men det är
Ingen dans på rosor och det är den hårda sanningen....

Det är lite det här jag menar, om han visste och folk runt er visste hur spelmissbruk fungerar, skulle han aldrig låta dig ta det ansvaret, förstår 100% att man vill visa att man klarar det, men man skall inte låta någon med spelmissbruk ha helt fria händer med ens pengar.

Ett ex som var sambo med mig när jag hade det som värst gjorde lika, när jag avslöja hur det låg till och bad henne ha koll på kontot framöver, för hon skulle se direkt om jag slösa våra pengar sa ja men kolla 1 gång, sen tog det inte lång tid inna speljävulen sa till mig " hon kollar ju inte du kan spela lite, spela lite då och då för det är ju kul, och vinner du blir hon ju inte sur"

Och då det var våra pengar och jag var ärlig med att jag inte skulle klara hantera det, eller att risken för återfall minimerades om hon bara logga in och kolla så känner jag faktiskt mig inte lika ansvarig (nu går vissa upp i limningen) man sätter inte en Fd alkoholist på vinprovning isch...

Det var mycket värre när du gjorde det första gobge anser jag, för denna gång borde du inte kunnat hålla på obemärkt.

Sen, ja det är väldigt fint att han litat på dig igen men i det här fallet blir det en björntjänst.
Tack ja du beskriver exakt tankarna jag själv känt som spelberoendet ger känslan.. mm förstår att alla inte förstår hur starkt det är samt säkert olika skalor men i botten samma beroende.. och säkert andra faktorer psykologist känslomässigt. Och jag känner mig usel och jag kommer ta mitt straff oavsett oxh kommer söka hjälp och göra mitt allra bästa . Tack iaf . Kram

På måndag ska jag tala om det .. han har frivecka då . Han jobbar inom industri.

Jag förstår verkligen hur du känner dig då jag själv har spelberoende. Undrar hur dessa spelsidor ens kan vara lagliga när så många påverkas av det negativt.

Tycker dock det är konstigt att din man inte har märkt att du har tagit lån på hans namn. Omöjligt att han har missat att se det när han har kollat på sitt konto?

Kära du. Bara vi som har spelberoende förstår hur det kan bli så här. Lider med dig. Vad fick dig att välja att berätta nu?
Jag hoppas du inte trollar. Här är vi seriösa och hjälper varandra och det vore förjävligt om du bluffade.

Vet inte hur jag ens ska börja denna tråd. Går runt med extrem ångest. Ska berätta för sambo nästa vecka om hur illa det är och att jag tagit lån i hans namn överallt och till en summa av 997.000. Och det är för andra gången men första gången var det mindre summor. Är spelberoende ska tilläggas spelar i omgångar . Ca 10 år sedan chockade jag honom med att ja gtagit lån i hans namn ca 400.000 och då var vi gifta. Vi skiöjdes och han polisanmälde mig o jag mig själv och skulderna hamnade på mitt namn då och jag dömdes villkorlig dom. Har sedan efter ngr år sökt skuldsanering och beviljades det för 2 år sedan. Så har 3 år kvar.men under dessa år fann vi också tbx till varandra jag var hemlös och han hade rum lät mig bo ihop och med tiden kom tilliten tbx och jag spelade ingenting. Sen för ca 2 år sedan srax efter jag beviljades sanering så föll jag i skitet igen. Men kunde ju inte låna i mitt namn så manipilerat till mig koden till hans bank id och ansökt under denna tid om lån och spelat bort och lånat för att samla lpnenoch lpnat för att månadskostnaderna är aky höga. Nu går det inte längre. Jag kommer polisanmäla mig själv och hannfår anmäla mig igen och så får vi gå igenom prosessen igen. Men denna gång kommer allt förstöras för mig. Ingen sanering och säkert ingen villkorlig dom. Vad tror ni straffet blir?
Om det du skriver är sant så låter det helt otroligt att du lyckats med detta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp