Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ångest

Lånen ska betalas och det är märkligt att det inte dras från mannens konto, de flesta har autogiro, e-faktura väldigt få med avier.
Ja precis! Hur lyckas man amortera dessa lån som en annan person undrar jag ? Han måste väl ha bankkort där han ser transaktioner? Jag får inte ihop det alltså.

Nä det här var nog bland de värsta historier jag hört om det är sant. Det är många som hade gjort väldigt mycket för att få en sådan chans som TS fått med skusan osv, att man sedan pissar på den chansen och gör om samma misstag igen..ja du då vet jag inte vad som hjälper. Sen kan jag inte fatta hur man kan vara så naiv att lita på dig och inte ha koll på sin ekonomi överhuvudtaget. Det är också sjukt.
Ja det är egentligen mannen som är den största klanten i detta.
Ett missbruk är större än allt förnuft och det driver en till att gå över alla gränser. Krav och gränsdragning är a och o och här har mannen som släppt allt till missbrukaren misslyckats totalt.
Tycker dock att denna historia är lite skum, känns ej riktigt trovärdig.

Är lite nyfiken på mekanismen bakom såna här bedrägerier. Vad driver en till att begå brottsliga handlingar? Vet att som spelberoende är man beredd att gå väldigt långt men är alla benägna att "korsa gränsen".? Jag har ljugit och undanhållit men tror inte jag skulle våga göra det TS har gjort.
Handen på hjärtat, vad tror ni om er själva?
Jag har funderat mycket på detta, då en hel del knäppa tankar har kommit upp när jag varit desperat. Jag är extremt spelberoende, sedan ca 17 år tillbaka. Men nej. Skulle troligtvis och förhoppningsvis aldrig gå över den gränsen. Mot mig själv ja -genom att försöka lura till sig mer pengar i skatteåterbäring t.ex eller begå annat ekonomiskt brott ej riktat mot en ”person” ifall tillfälle skulle funnits, men inte ta lån i någon närståendes namn. Det närmsta jag gjort är att med hjälp av lögner lånat större summa pengar av min mamma, och vid ett annat tillfälle av en vän, och båda återbetalade jag inom ett år trots att planen var längre tid.

Är lite nyfiken på mekanismen bakom såna här bedrägerier. Vad driver en till att begå brottsliga handlingar? Vet att som spelberoende är man beredd att gå väldigt långt men är alla benägna att "korsa gränsen".? Jag har ljugit och undanhållit men tror inte jag skulle våga göra det TS har gjort.
Handen på hjärtat, vad tror ni om er själva?
Nej över min döda kropp att jag hade kunnat haft
Moral till att göra en sån sak. Då
Har man tappat allt. Då är det mer än ett beroende som är felet...

Lånen ska betalas och det är märkligt att det inte dras från mannens konto, de flesta har autogiro, e-faktura väldigt få med avier.
Har man gemensamt konto så dras det och har man ingen koll eller vill inte ha koll så är det lätt att man inget märker.

Hej fina, håller helt med om vad du säger!
Men om du hade blåst din man på miljonskulder en gång innan skulle han nog inte släppa allt lika lätt till dig när allt har börjat ordna upp sig.

Jag är ledsen å dina vägar dock att allt ansvar ligger på dig i er relation, han borde hjälpa dig lite. Gemensamt liv, gemensam ekonomi = gemensamt ansvar och engagemang. Jag är ingen relationsexpert, man dela upp vardagen genom att en tex städar och den andre lagar mat. Men en sån grundläggande förutsättning som ekonomi för att livet ska fungera borde vara en gemensam syssla. Stor kram till dig dock Myra, och hojta till dig om det blir övermäktigt, vi lyssnar och stöttar om vi kan <3
Yes, så är det, hade jag nån gång blåst honom igenom att ta lån i hans namn så kanske han hade visat större intresse eller velat skaffa sig bättre insyn.
Vi delar på andra sysslor i vardagen som t ex jag storhandlar, tvättar, betalar alla räkningar, ringer alla ärenden som behöver ringas, köper alla presenter och julklappar, lagar mat några ggr i veckan, är 150% engagerad i döttrarnas liv och leverne, han plockar in disken, lämnar in bilen för däckbyte, kör bilen. Vi båda jobbar heltid och jag har utöver heltiden två extrajobb på ca 100 timmar/månad. Han tjänar dock mer. Jag tror att det har blivit så här med att jag sköter ekonomin är för att jag tjänar betydligt mindre och då är det mitt ansvar att pengarna ska räcka till allt de behöver räcka till.
Tack för omtanken och stödet:)

Jo, visst kan man vara mer eller mindre intresserad av sin ekonomi, men det skullle ju räcka med att man godkänner sin egen deklaration för att se att något inte stämmer!! Om inte "någon annan" har varit så driftig så att hen har justerat ner underskottet med ... :rolleyes: Suck ... :(
Förekommer säkert, jag gör tvärtom, läggar över en del av mitt underskott på min sambo, vilket han vet om och förstår varför. Men han skulle inte bry sig om det var åt andra hållet. Som sagt noll intresse och han litar väl på att jag sköter allt snyggt.

Till t s - gjort är gjort, det går inte att göra ogjort. Oavsett hur utgången av detta blir för dig så önskar jag dig att du får professionell hjälp för dina problem och att du i framtiden kan finna lugn och ro i själen och bygga upp dig. Den svåraste biten i det hela blir väl att du ska kunna förlåta dig själv, oavsett hur din man reagerar.
Lycka till!

Till t s - gjort är gjort, det går inte att göra ogjort. Oavsett hur utgången av detta blir för dig så önskar jag dig att du får professionell hjälp för dina problem och att du i framtiden kan finna lugn och ro i själen och bygga upp dig. Den svåraste biten i det hela blir väl att du ska kunna förlåta dig själv, oavsett hur din man reagerar.
Lycka till!
Tack

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp