Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Äntligen inledande

Det går inte har försökt. Det beror på att jag har ett gammalt lån.

Ett från före 1989?
För dom från 89-01 går att slå ihop med dom lån som är efter 2001.

Ponera att jag inte betalar på min CSN när min löneutmätning startar. Vilka konsekvenser kan det få för en eventuell skusan ?
Kan CSN neka en frysning om man får inledande/skusan ?

Klart dom kan det men jag har aldrig hört om det så det måste vara sällsynt.

Ponera att jag inte betalar på min CSN när min löneutmätning startar. Vilka konsekvenser kan det få för en eventuell skusan ?
Kan CSN neka en frysning om man får inledande/skusan ?
Får du inledande o sen beviljad skuldsanering så pausas CSN under tiden du har sanering.
Ev skulder på CSN (alltså att man inte kunnat betala in månadsavin till CSN) som uppstår innan inledande kommer då att ingå i din skuldsanering.
Jag har sanering o även ett CSN som är pausat. Och jag hade även en liten skuld för obetald månadsavgift innan inledandet som numera ingår i min sanering.

Får du inledande o sen beviljad skuldsanering så pausas CSN under tiden du har sanering.
Ev skulder på CSN (alltså att man inte kunnat betala in månadsavin till CSN) som uppstår innan inledande kommer då att ingå i din skuldsanering.
Jag har sanering o även ett CSN som är pausat. Och jag hade även en liten skuld för obetald månadsavgift innan inledandet som numera ingår i min sanering.
Tack för svaret. Det känns i princip omöjligt att kunna betala 2000 kr per månad under löneutmätning. Det är nog smartast att släppa det när löneutmätningen startar, tyvärr.

Är de någon som fått sanering på 3 år vad är speciella skäl att få de ?

Är de någon som fått sanering på 3 år vad är speciella skäl att få de ?

Jag har noterat ett par ”fall” där personen varit djupt skuldsatt i många år och med hemmavarande barn har fått 3 eller 4 år.

Efter inledande nu är de vanligt att dom man är skyldig pengar motsäger sig o är de vanligt att fogden säger ja ändå ? Vilka är svårast att ha att göra me ?någon som kan ?

Efter inledande nu är de vanligt att dom man är skyldig pengar motsäger sig o är de vanligt att fogden säger ja ändå ? Vilka är svårast att ha att göra me ?någon som kan ?

Lindorff (Inkasso företag) har jag förstått sätter i system att motarbeta skuldsaneringar. Brixo likaså...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp